کد خبر: ۷۷۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۳۹۳
وزیر نیرو گفت: در حالی که ظرفیت تولید برق در بهترین حالت ۵۲ هزار مگاوات است با گرم‌تر شدن در روز‌های اخیر مصرف برق در سطح کشور به ۵۸ هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است. اردکانیان تصریح کرد: هر روز در حدود ۴ تا ۶ هزار مگاوات کمبود برق در سطح کشور داریم که مدیریت این موضوع کار بسیار سختی نبوده و مردم می‌توانند با کاهش مصرف از به وجود آمدن مشکلاتی از جمله کم‌آبی و خاموشی جلوگیری کنند.
وزیر نیرو: میزان مصرف برق به ۵۸ هزار مگاوات رسید / ۴ تا ۶ هزار مگاوات کمبود برق داریم/ می‌توانیم با صرفه‌جویی این عادت را بعد از تابستان نیز رعایت کنیم

وزیر نیرو گفت: در حالی که ظرفیت تولید برق در بهترین حالت ۵۲ هزار مگاوات است با گرم‌تر شدن در روز‌های اخیر مصرف برق در سطح کشور به ۵۸ هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  تسنیم، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پست ۲۳۰ کیلولت نصیرلوی گرمی اظهار داشت: امسال در کل کشور‌های جهان سالی گرم و کم‌آبی را شاهد هستیم که تغییرات آب و هوایی از دلایل جدی این موضوع بوده و باید کشور‌های صنعتی قدرتمند جهان برای ناسازگاری‌های حاصل از این فعالیت‌های صنعتی راه‌حلی پیدا کنند.

وی گفت: ما در داخل کشور خود نیز می‌توانیم با اصلاح الگوی مصرف سبب کاهش مشکلاتی از جمله خاموشی و کم آبی شویم که متاسفانه شیوه مصرف با توجه به وضعیت آب و هوایی در سطح کشور مناسب نیست.

وزیر نیرو افزود: ظرفیت تولید برق در سطح کشور و در بهترین حالت ۵۲ هزار مگاوت است که در روز‌های اخیر و با گرم‌تر شدن هوا این مصرف بین ۵۶ هزار تا ۵۸ هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است که ما باید صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهیم.

اردکانیان تصریح کرد: هر روز در حدود ۴ تا ۶ هزار مگاوات کمبود برق در سطح کشور داریم که مدیریت این موضوع کار بسیار سختی نبوده و مردم می‌توانند با کاهش مصرف از به وجود آمدن مشکلاتی از جمله کم‌آبی و خاموشی جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم اصلاح الگوی مصرف را در سطح کشور جایگزین کنیم آسایش و رفاه به دنبال خواهد داشت و فشار از روی صنعت آب و برق کشور برداشته می‌شود.

وزیر نیرو گفت: می‌توانیم با صرفه‌جویی این عادت را بعد از تابستان نیز رعایت کنیم چرا که بخش خانگی و مصارف تجاری بیشترین تولیدکننده صنعت برق هستند و با افزایش دما نیز شاهد کمبود آب در برخی از مناطق کشور هستیم.

وی افزود: با توجه به این که امسال در کل کشور به طور متوسط ۲۶ درصد کمبود بارش داشتیم، ولی استان‌های شمالی از جمله اردبیل وضعیت خوبی را در بارش‌ها سپری کردند که باید قدر این نعمت را بدانیم و در اصلاح الگوی مصرف اهتمام بورزیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: