کد خبر: ۷۷۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
تعداد بازدید: ۴۰۸
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، تصمیم اخیر کنفرانس ویژه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در تصویب سازوکار انتساب کاربرد سلاح‌های شیمیایی را زمینه ساز شکاف در این سازمان خواند و نسبت به نتایج خطرناکی که به دنبال دارد، هشدار داد.
انتقاد نماینده دائم ایران در لاهه از رویکرد غرب در سیاسی کردن سازمان منع سلاح‌های شیمایی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علیرضا جهانگیری که در هشتاد و هشتمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی سخن می‌گفت از عدم تکمیل خلع سلاح کشتار جمعی (شیمیایی) آمریکا ابراز تاسف کرد و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی خواند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با انتقاد از تصمیم اخیر کنفرانس ویژه کشورهای عضو کنوانسیون، تصریح کرد: تصمیم سازوکار انتساب کاربرد سلاح‌های شیمیائی بدون اجماع کشورهای عضو، با رأی کمتر از نیمی از اعضاء کنوانسیون و با استفاده از بانک رأی گروه غرب و متحدانش به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: این تصمیم متاسفانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ( OPCW ) که یک سازمان تخصصی است را سیاسی می‌کند و باعث صف‌بندی بین کشورهای عضو خواهد شد که رویه مناسبی نخواهد بود.

جهانگیری به نقش گروه‌های تروریستی در سوریه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی اشاره کرد و افزود: برخی کشورها به جای انجام وظایف خود برای مقابله با تروریست‌ها، تلاش دارند گام‌های مثبت و قابل تقدیر دولت سوریه در خصوص نابودی سلاح‌های شیمیایی را مشوه و بی‌اهمیت جلوه دهند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان از کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دعوت کرد تا در نشست جنبه‌های پزشکی کمک و حمایت در مقابل سلاح‌های شیمیایی که قرار است در ماه اکتبر آینده در تهران برگزار شود، شرکت کنند.

این اجلاس، آخرین نشست شورای اجرائی سازمان منع سلاح‌های شیمیائی است که در آن احمد اوزومجو (از ترکیه) عهده دار سمت مدیرکلی سازمان منع سازمان سلاح‌های شیمیایی است.

فرناندو آریاس سفیر و نماینده دائم فعلی اسپانیا نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از ۳ مرداد سال جاری به‌عنوان مدیرکل جدید سازمان عهده دار این سمت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: