کد خبر: ۷۷۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
تعداد بازدید: ۵۲۱
جلیلی:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار دانشجویان گفت: اردوی وزارت‌خانه‌ای برگزار کنید و برای موضوعات کاریِ یک وزارت‌خانه، مشکلات پیش روی آن را شناسایی کرده و سپس برای کمک به حل مشکل آن اقدام و کار تعریف کنید.
بین فضای مجازی و واقعی کشور فاصله زیادی وجود دارد/ دانشجو باید جوشکن باشد نه جوگیر

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، جمعی از مسئولین تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران با سعید جلیلی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر معظّم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملّی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این جلسه دانشجویان با توصیف شرایط کشور و دانشگاه، به ایراد نقطه نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.

در ادامه نیز جلیلی با بیان اینکه «جنگ سنگین اقتصادی از سوی دشمن بر کشور وارد شده است ولی در داخل شاهد عکس‌العمل جدی نیستیم» گفت: البته فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی آثار خود را داشته و در چند سال اخیر برخی کارهایی که در کشور انجام شد مرهون فعالیت شما بوده ولی در این جلسه بحث بر سر این است که چگونه این کارها بیشتر و مؤثرتر باشد.

حرکت دانشجو، می‌تواند منجر به حرکت جامعه شود

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: یکی از ویژگی‌های حرکات دانشجویی در این چند سال منطقی بودن کارهایی است که انجام شده زیرا مسائل حاشیه‌ای در آن نبوده است. البته کار دانشجویی در کنار عقلانی، اخلاقی، قانونی و قابل دفاع بودن باید شور داشته باشد و به دلیل همین شور دانشجویان است که حرکت دانشجویی می‌تواند موجب حرکت جامعه شود.

اردوهای وزارتخانه‌ای برگزار کنید

وی افزود: برای ایجاد شور نیاز به ابتکار عمل است و صرفاً قالب‌‌های قدیم مثل برگزاری دوره‌ها و اردوهای دانشجویی نمی‌تواند به تنهایی در این باره کفایت کند. مثلاً اردوی وزارت‌خانه‌ای برگزار کنید و برای موضوعات کاریِ یک وزارت‌خانه، مشکلات پیش روی آن را شناسایی کرده و سپس برای کمک به حل مشکل آن اقدام و کار تعریف کنید.

جلیلی ادامه داد: باید فعالیت‌هایتان مستمر، مداوم و جدی باشد و اگر کاری تعریف می‌شود بعد از اتمام آن کار، سراغ کار بعدی بروید.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: البته باید حد فعالیت خود را نیز بشناسید تا بتوانید دقیق برنامه‌ریزی کنید نه آنکه کارهایی تعریف شود که در اجرای آن ناکام بمانید.

دانشجویان باید جلوتر از شرایط جامعه زمان خود باشند

جلیلی در ادامه با تأکید بر لزوم بصیرت در انجام کارهای دانشجویی گفت: هر وقت از شرایط جامعه زمان خود جلوتر باشیم آن کار اثرگذار خواهد بود، مثل حرکت دانشجویان در ۱۶ آذر ۳۲ و یا ۱۳ آبان ۵۸ که امام آن را انقلاب دوم نامید که از انقلاب هم بزرگتر بود ولی اگر عقب‌تر از تحولات باشیم شکست خواهیم خورد و سرگرم مسائل غیراولویت‌دار، حاشیه‌ای و بی‌فایده می‌شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهید علم‌الهدی به عنوان یک دانشجو این واقعیت را نشان داد که در دفاع از انقلاب و کشور در زمان ضعف دستگاه‌های رسمی و یگان‌های رزم، چگونه باید وظایف خود را انجام داد لذا به منطقه جنگی رفت و در حدتوان یگان رزم تشکیل داد که همین حرکت‌ها طلیعه‌دار تشکیل یگان‌های رزمی مردمی در دفاع مقدس شد.

باید به دنبال راه‌حل‌های واقعی برای پرسش‌ها بود

وی افزود: یکی از مهمترین گردنه‌های انقلاب حفظ رابطه مردم با نظام است. باید برای هر بخش از جامعه با توجه به خواسته‌ها و پرسش‌های آنها یک کار تعریف کرد و در این راستا تشکل‌های دانشجویی باید تمام ظرفیت‌های فکری کشور را به استخدام خود درآورند و ببینند در هر مشکل، راه‌حل واقعی و پاسخ صحیح به پرسش‌های مردم چیست؟

جلیلی بیان داشت: اهمیت تعریف درست مسائل، کمتر از پاسخ آن‌ها نیست. سؤال خوب هم می‌تواند جامعه را آگاه کند و سبب مطالبه صحیح افکار عمومی شود. تصحیح موضوعات اولویت‌دار کشور کمک زیادی به حل مشکلات جامعه خواهد کرد و این کاری است که شما دانشجویان باید در آن پیش‌قدم باشید.

بین فضای مجازی و واقعی کشور فاصله زیادی وجود دارد

وی در پایان با تأکید بر اینکه دانشجو باید جوشکن باشد نه جوگیر، گفت: دانشجو نباید تحت تأثیر جنگ رسانه‌ای دشمن قرار گیرد زیرا برخی اوقات بین فضای مجازی و فضای واقعی کشور فاصله زیادی است. به عنوان نمونه سه ماه قبل هنگام سفر به بانه در رسانه‌های مجازی فضایی القاء شده بود که متفاوت با فضای واقعی بود؛ در فضای واقعی شما شاهد مردمی پرشور و علاقمند به نظام بودید که به شکل منطقی خواسته‌های صنفی خود را مطرح می‌کردند لذا باید واقعیت‌های جامعه را صحیح مشاهده کرد و براساس آن برای کمک به حل مشکلات واقعی مردم در حد وسع اقدام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: