کد خبر: ۷۷۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
تعداد بازدید: ۱۳۲۰
هواداران فوتبال ۲۰ تیر ۱۳۷۶ را فراموش نخواهند کرد؛ روزی که کل استادیوم آزادی به احترام فرشاد آقای گل ایستادند و او را تشویق کردند.
به گزارش خبرداغ ، 20  تیرماه ۱۳۷۶ پرسپولیس و استقلال در بازی برگشت ششمین دوره آزادگان به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی در حالی برگزار شد که سرخپوشان قهرمانی‌شان در لیگ آزادگان را از هفته‌ها قبل قطعی کرده بودند. بعد از مسجل شدن قهرمانی سرخ‌ها، استانکو سرمربی وقت پرسپولیس در هفته های پایانی از این تیم جدا شد و حمید درخشان جایگزین وی شد تا پرسپولیس تحت هدایت وی مقابل استقلال حجازی قرار بگیرد.

 

اتفاق مهم این بازی اما خداحافظی «فرشاد پیوس» گلزن بی تکرار تاریخ پرسپولیس بود که به آن حال و هوای دیگری بخشیده بود.

 

 

دربی چهل و سوم با سوت جمال شریف  آغاز شد و پس از حدود ده دقیقه  با نواختن آخرین ضربه پیوس به توپ روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی که با دفع بهزاد غلامپور همراه بود، بازی موقتا قطع شد تا فرشاد پیوس از فوتبال خداحافظی کند. او با اهدای پیراهن شماره ۱۷ پرسپولیس به مهدی مهدوی کیا، بعد از سالها بازی با پیراهن سرخپوشان از میادین خداحافظی کرد و در میان حلقه محاصره بازیکنان دو تیم و تشویق های بی امان تماشاگران در زمین دور افتخار زد و با فوتبال وداع کرد. این خداحافظی آنقدر خاطره انگیز بود که مهدوی کیا پیش از خداحافظی اش آرزو کرده بود روزی مثل پیوس از فوتبال برود.


همبازیان پیوس با وجود اینکه قهرمانی شان قطعی شده بود اما  برای اینکه روزی خاطره انگیز را برای کاپیتان تیمشان رقم زده باشند با تمام وجود برای پیروزی در این بازی تلاش کردند و  یکی از مهیج ترین و پرگل ترین بازی‌های تاریخ دربی را در دهه ۷۰ رقم زدند. آنها با ۳ گل ادموند بزیک (دقیقه ۳۰)، مهدی مهدوی کیا (دقیقه ۷۱) و بهنام طاهرزاده (دقیقه ۸۷) استقلال را شکست دادند.

 

 

 در آن روز دو تیم با نفرات زیر به میدان رفتند:

پرسپولیس: احمد رضا عابدزاده، افشین پیروانی، محسن رنجبران، مهدی مهدوی کیا، بهروز رهبری فرد، یحیی گل محمدی (مهدی‌هاشمی نسب)، اسماعیل حلالی، رضا شاهرودی، فرشاد پیوس (ادموند بزیک ـ بهنام طاهرزاده)، مهرداد میناوند (مجید نامجو مطلق)، حسین عبدی

 

مربی: حمید درخشان

استقلال: بهزاد غلامپور، رضا حسن‌زاده، محمد خرمگاه، محمد رضا مهرانپور، مهدی پاشازاده، فرهاد مجیدی (امین راستی)، محمد تقوی، عبدالصمد مرفاوی، صادق ورمزیار (کاپیتان)، علیرضا اکبرپور (علی اکبریان)، محسن گروسی (ادموند اختر)

 

 مربی: ناصر حجازی


پیوس که متولد دی ماه سال ۱۳۴۰ است، از سال ۶۴ تا ۷۶ در پرسپولیس بود و در این مدت، ۵بار در مسابقات فوتبال باشگاه های تهران و ۲ بار در مسابقات فوتبال لیگ کشور آقای گل مسابقات شد و لقب «فرشاد آقای گل» را به خود اختصاص داد.


*سال ۶۵: ۷ گل در ۱۰ بازی
*سال ۶۶:  ۱۳ گل در ۱۷ بازی
*سال ۶۷: ۱۳ گل در ۱۵ بازی
*سال ۶۹:  ۱۶ گل در ۱۷ بازی
*سال ۷۰:  ۱۶ گل در ۱۵بازی
*سال ۷۰:  ۱۱ گل در ۲۲ بازی لیگ اول آزادگان
*سال ۷۳:  ۲۰ گل در ۲۳ بازی لیگ چهارم آزادگان

 

 

فرشاد پیوس به جز این ۷ آقای گلی در مسابقات مختلف، در مسابقات دسته دوم تهران با نیروی هوایی، مسابقات آسیایی ۱۹۹۰ پکن با تیم ملی و در مسابقات فوتبال لیگ باشگاه های قطر با تیم نادی القطر آقای گلی را تجربه کرد. خداحافظی او از فوتبال یکی از خاطره انگیز ترین مراسم های  خداحافظی در تاریخ فوتبال ایران بوده است.

 

مشرق

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: