کد خبر: ۷۷۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
تعداد بازدید: ۵۵۷
رئیس‌جمهور و معاون اول در پیامی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه تلخ و تأسف‌بار در ترمینال مسافربری سنندج از مسئولان استانی به ویژه استاندار به عنوان نماینده دولت خواستند تا نسبت به بررسی دقیق علت وقوع این حادثه اقدام کرده و تلاش و اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های داغدیده و تسکین آلام آنان داشته باشند.
دستور روحانی و جهانگیری به استاندار کردستان در پی حادثه سنندج
به گزارش خبرداغ ، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

وقوع حادثه تلخ و تأسف‌بار در ترمینال مسافربری سنندج که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در استان کردستان گردید، موجب اندوه و تأثر عمیق شد.

هم‌اکنون لازم است مسئولان استانی به ویژه استاندار محترم به عنوان نماینده دولت، نسبت به بررسی دقیق علت وقوع این حادثه اقدام کرده و تلاش و اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های داغدیده و تسکین آلام آنان داشته باشند.

اینجانب با ابراز همدردی، این مصیبت را از صمیم قلب به خانواده‌های عزیز جان‌باختگان این حادثه دلخراش و مردم استان کردستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان مظلوم رحمت و مغفرت و برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

حسن روحانی         

رئیس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایسنا، هم‌چنین متن پیام اسحاق جهانگیری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سانحه ناگوار و دلخراش برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری در شهرستان سنندج که متاسفانه منجر به جانباختن و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، موجب تألم و تأسف شدید گردید.
این حادثه تلخ و غم‌انگیز را به خانواده‌های داغدیده و همه آحاد مردم ایران به ویژه مردم نجیب و صبور استان کردستان و شهرستان سنندج صمیمانه تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل و برای درگذشتگان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای خانواده‌های مصیبت دیده و بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت دارم. از مسوولان ذی ربط به ویژه استاندار محترم کردستان می خواهم تا ضمن امداد رسانی و رسیدگی فوری به وضعیت آسیب دیدگان و بررسی دقیق علت وقوع این سانحه ناگوار، نتیجه را در اسرع وقت به اطلاع عموم ملت بزرگوار ایران برسانند. 
اسحاق جهانگیری 
معاون اول رییس جمهور


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
وقتی طبق گفته آقای رئیس جمهور بسته پیشنهادی اروپا برای ادامه برجام مأیوس کننده بوده چرا خود ایشان اظهار داشتهاند اگر به آینده امیدوار باشیم در برجام میمانیم؟ آیا این همه خسارتکافی نیست؟


چرا دولت از تجربه خودش هم بهره نمیبرد؟! مگر همین اروپاییها نبودند در دولت اصلاحات که آن رفتار را با آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده هستهای داشتند؟! اروپاییهای بدعهد بدون هماهنگی و به قول خودتان آقا اجازه شیطان بزرگ هستند! اگر هم بخواهند به ادعای خودشان حقی برای ما قائل شوند در حد رفع مشکلات شرکتهایشان است! شایسته نیست بیهوده به اینها دل بستن!


واقعاً مایه تعجب است. دل خوش کردن به غرب و غربیها هم حد و اندازه دارد! وقتی اروپاییها هم مانند آمریکا آب پاکی را روی دست تیم مذاکره کننده هستهای کشورمان ریختهاند چرا درس عبرت گرفته نمیشود؟


تصور کنید منافقین کوردل نجسی که اگر دستشان به آب اقیانوس هم بخورد آبها را نجس میکنند با گروهک خونخواری مثل خودشان یعنی داعش پیمان آدمکشی میبندند ولی فرانسه مدعی مهد تمدن و آزادی میزبانی آنها را برعهده دارد و پناهگاهشان شده است. دولتمردان پاسخ دهند به چنین دولتی میتوان اعتماد کرد؟!


توصیه میکنم آن کسانی که دانسته یا ندانسته میگویند ایران در سوریه و عراق چه کار میکند حداقل برای یک بار کتاب گزینههای سخت خانم کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا را در خصوص اهداف او و دولت اوباما از به وجود آوردن داعش در منطقه را بخوانند. سپس اظهار نظر داشته باشند.


اگر مدافعان حرم در عراق و سوریه ورود گروهک تکفیری یهودی صهیونیستی وهابی را سد نمیکردند قطعاً ملت میبایست هزینهای چند برابر جنگ تحمیلی در داخل شهرها در مواجهه با این گرگان درنده میپرداخت... چرا عدهای گوش خود را به سمت بلندگوهای دشمن گرفتهاند و سخن دشمن را تکرار میکنند؟!


قابل درک است که اصلاحطلبان به دلیل ناتوانی در اداره کشور برای دولت مشکل درست کردهاند آنچه قابل درک نیست این است که آقای رئیسجمهور دست به تعویض این عناصر نمیزنند.


رئیس مجلس که در تصویب برجام نهایت همکاری را با دولت کرد حال که کشتی برجام به گل نشسته باید جلو بیفتد و حق و حقوق ضایع شده ملت ایران را از غرب و غربیها بگیرد.


فرهنگ دفاع مقدس که همان فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر جهان کفر و شرک و استکبار است باید در کشور برای همیشه نهادینه شود. برای رسیدن به این فرهنگ باید به رفاهطلبی، اشرافیت و مصرفگرایی در کشور پایان داده شود. ما نبردی طولانی با جهان استکبار در عرصههای مختلف در پیش داریم و مردم هم انشاءالله در این مسیر مستحکم و استوار پای کار ایستادهاند.


یک آقای شهرتطلب و معلومالحالی گفته خرید 2 تن سکه توسط سلطان سکه منع قانونی ندارد! در جواب باید گفت وقتی هدف از این کار احتکار و پیامد آن آشفتگی بازار و اقتصاد کشور و نیز به هدر رفتن مقادیر کلان از ذخایر کشور میباشد این عمل هم خلاف قانون و هم خلاف شرع است. درجریان جنگ جهانی اول انگلیس مشابه همین کار را با ایرانیان انجام داد یعنی با خرید گندم کشور و جمعآوری آن قحطی مصنوعی بهوجود آورد که در اثر آن میلیونها ایرانی از گرسنگی مردند.


بسیاری از کسانی که مدام به سفرهای تفریحی خارجی میروند افرادی هستند که از اقتصاد بیمار کشور به نان و نوایی رسیدهاند و صاحب ثروت افسانهای شدهاند آیا سزاوار است که دولت ارز 4200 تومان در اختیار این جماعت بگذارد؟


دولت برای سفرهای خارجی تفریحی به غرب هزار یورو پرداخت میکند ولی برای سفرهای زیارتی عتبات عالیات یک یورو هم نمیپردازد. آیا جای سوال و تامل وجود ندارد؟


در سئوالات عمومی آزمون استخدامی دولت برخلاف سالهای قبل، دریغ از یک سئوال از احکام، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس! طراحان سئوالات چه کسانی و با چه تفکراتی بودهاند؟!


انتصاب سفرا بر چه معیاری صورت میگیرد. مثلا رئیس بیمه مرکزی چه سنخیتی با سفارت دارد که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در چین منصوب میشود؟! آقای ظریف پاسخ دهند؟ آیا بحث دوستی و رفاقت است یا معیاری وجود دارد؟!


خبر باورنکردنی بود: 2 تن سکه کشف شد! دست مریزاد به پلیس زحمتکش! کارشان عالی بود. مردم منتظر برخورد دستگاه قضایی با این جانیان داخلی هستند.


در شرایطی که در کشور با مشکل آب شرب مواجه هستیم و در بعضی شهرها با تانکر آب در بین شهروندان توزیع میشود باید همه مصرف آب را به حداقل و به حد ضرورت برسانیم. غیر از این باشد چه بسا عدم پیروی از الگوی مصرف گناه کبیره محسوب شود.


اگر مسئولان وزارت نیرو تدبیر داشته باشند باید الزام کنند که برق موردنیاز خانههای با متراژ بالا ازطریق نیروگاه خورشیدی تامین شود و برق اضافه را به کشورهای همسایه بفروشند.


دستاندرکار تولید شیرآلات هستم و حدود 150 نفر مستقیم و غیرمستقیم در این کار مشغول بودند برای گسترش کار از دولت وام گرفتم به دلیل رکود در بازار نتوانستم اقساط بانک را بپردازم. در حال حاضر منزل خودم و منزل دخترم که در گرو بانک بود به اجرا گذاشته شده است. اما صاحب امتیاز روزنامه قانون همین مبلغ وام از دولت دریافت کرده و به رغم عقب افتادن اقساط با او برخورد نمیشود؟ این دوگانگی رفتار چه معیار و ملاکی دارد؟


چرا به کسانی که به سفرهای تفریحی خارجی میروند و ارز مازاد خود را هم میفروشند تا با سود آن یک سفر مجانی دیگر برای خوشگذرانی داشته باشند ارز دولتی پرداخت میشود؟! یعنی از جیب ملت برای عدهای عیاش؟ آن وقت برای پرداخت یارانه مردم عزا میگیرند. عدهای هم برای تهیه داروی خارجی موردنیاز متحیرند و پیدا نمیکنند.


با توجه به وضعیت بهم ریخته سکه از دولتمردان و دستگاه قضایی درخواست میشود برای کسانی که هر ماه باید بابت مهریه همسر خود سکه تحویل نمایند و مشکل مالی دارند تدبیری داشته باشند و با این اوضاع احتمالا بر آمار زندانیان افزوده خواهد شد.


پیامرسان سروش اعلام کرد هزینه اینترنت تا پایان سال رایگان است حال که به پیامرسانهای داخلی از جمله سروش کوچ کردهایم قرار است هزینه اینترنت دریافت کنند!


چرا شهرستان پلدختر که جزو مناطق گرمسیری است، مثل خوزستان اعمال قانون (گرمسیری) نمیشود؟! چرا از نظر مصرف انرژی نیم بها محاسبه نمیشود؟!

اروپایی‌ها اجرای بسته پیشنهادی خود را تا آبان ماه به تعویق انداخته‌اند. از قرار معلوم آنها همه کارهای خود را با آمریکا از قبل هماهنگ کرده‌اند. در این شرایط بهترین اقدام برای ما تعلیق برجام تا آبان ماه است.


کنترل تنگه‌های هرمز و باب‌المندب موثرترین ابزار مذاکره با غرب خواهد بود. راه همان است که حضرت امام خمینی(ره) فرمود: «اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد.»


متأسفانه کاسبان برجام حاضر نیستند از اتفاقات گذشته عبرت بگیرند و یا تذکرات دلسوزان را بپذیرند. مشکلات امروز ما طراحی جریان سلطه است که یک ضلع آن، اروپای خدعه‌گر است. چرا دشمن را دوست تلقی می‌کنید؟ پرونده انگلیس، فرانسه و آلمان در 4 دهه گذشته مملو از خباثت است. اگر دلتان برای ایران می‌سوزد بس کنید و راه را عوض کنید.


بعضی دولتمردان کار را به جایی رسانده‌اند که اگر طرف غربی‌ها توهین هم بکنند واکنشی نشان نمی‌دهند. در کشور هلند به دو دیپلمات و کارمند سفارت کشورمان توهین کرده‌اند ولی وزارت خارجه کشورمان هنوز نمی‌داند چه باید بکند!


انصافا در تمامی عرصه‌ها سپاه پاسداران بحمدالله خوش درخشیده است در تولید بنزین با کیفیت و خودکفایی در آن، در آب‌رسانی پروژه غدیر 2 به خرمشهر و آبادان، در خط مقدم مقاومت و نجات ملت عراق و سوریه از دست تکفیری‌ها و...! و خیلی از پیشرفت‌های کشور مرهون تلاش و تفکر سپاه است... بی‌جهت نبود که امام راحل فرمودند؛ اگر سپاه نبود کشور هم نبود.


آقای عراقچی پس از 5 سال اظهار داشته که دست اروپا و آمریکا در یک کاسه است! چیزی که بارها رهبری و منتقدان دلسوز به دولت گوشزد کرده بودند ولی گوش شنوایی نبود که بشنود و این همه خسارت به کشور تحمیل نکند!


نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی! بدانید تاریخ بدون کمترین ملاحظه تمام اقدامات شما را رصد نموده و در معرض افکار عمومی آیندگان قرار خواهد داد. صفحه سیاه برجام 20 دقیقه‌ای برای تاریخ مجلس کافی است، لطفا برگ دیگری بر آن نیفزایید.


با بازگشت برنامه هسته‌ای کشورمان دشمنان به نقطه صفر و همان جایی که چند سال قبل بودند باز می‌گردند و دیگر اجازه سرک کشیدن به دانشگاه‌ها و مراکز حساس نظامی را نخواهند داشت.


شرکت‌های تولیدکننده خودرو داخلی از تحویل خودروهای پیش‌فروش شده امتناع کرده و از سپرده‌گذاران خواسته‌اند برای پس گرفتن پول خود اقدام نمایند. خیلی راحت! آیا تصمیم دارند خودروها را با دو برابر قیمت در بازار آزاد به فروش برسانند؟ چرا دولت جلوی سودجویی این عده فرصت‌طلب را نمی‌گیرد؟


تخلفات خودروسازان داخلی کمتر از تخلف قاچاق خودرو در کشور نیست. گرانی افسارگسیخته خودروهای بی‌کیفیت داخلی با وجود انبار کردن انبوه خودروها در پارکینگ اتفاق افتاده است. این یک تخلف از ده‌ها تخلف خودروسازان در طی یک سال گذشته بوده است.


امید آن داریم با ساخت و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در کشور شاهد استفاده از این نوع انرژی پاک و دارای فن‌آوری بومی در آینده‌ای نزدیک در منازل هموطنان باشیم.


مگر اکثر تامین عمده آهن و فولاد کشور از تولیدات داخلی نیست پس چرا به یکباره اینقدر با افزایش قیمت روبرو می‌شویم؟! چرا بازار رها شده و هر کس هرچه دارد بر اساس امیال خود به فروش می‌رساند و حساب و کتابی در کار نیست؟


دولت که هیچ اقدامی نمی‌کند. باز خدا را شکر که نیروی انتظامی برخورد با قاچاقچیان ارز و سکه را شروع کرده است.


چندین ماه یکی از اخبار ثابت رسانه‌ها، افزایش تا 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 97 و نزدیک شدن آن به حقوق شاغلان بود ولی در عمل با 10 درصد افزایش مواجه شدیم. یعنی این همه خبر صرفا برای استماع بود؟


با تشکر از مسئولان به خاطر احداث مترو اصفهان. درخواست می‌شود یکی دو ایستگاه دیگر نیز در منطقه شهرک خانه اصفهان که در نزدیکی مسیر مترو و نزدیک ملک‌شهر قرار دارد احداث کنند.


علی‌رغم تاکید مسئولان وزارت نیرو در صرفه‌جویی آب و برق، متاسفانه در روزهای آفتابی وقتی از اتوبان تهران- قزوین تردد می‌کردم از تهران تا قزوین با چراغ‌های روشن اتوبان مواجه بودم!


تروریست‌های اقتصادی بدون اینکه به مردم معرفی شوند ناشناخته باقی می‌مانند. چرا از ادامه روند پیگیری پرونده این تروریست‌های اقتصادی به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود؟ از دستگاه قضایی می‌خواهیم مردم را در جریان نحوه رسیدگی به جرائم این مفسدان قرار دهند.


بازرسی آژانس انرژی اتمی از مراکز علمی کشورمان اهانت به تمام جامعه علمی کشور است و با توجه به سابقه بد آژانس در ایران اسلامی و بدعهدی طرف مقابل در انجام تعهدات هسته‌ای مردم ایران به بازرسان آژانس باید به چشم جاسوس نگریست.


تلفن همراه در داخل تونل‌های متروی تهران آنتن‌دهی مناسبی ندارد. لذا از اپراتورها تقاضا دارم نسبت به رفع آن اقدام کنند.


در تاریخ 97/4/19 در آزاد راه زنجان - قزوین وقتی پلیس ما را متوقف کرد و بهانه‌ای برای جریمه نیافت به علت کمربند نبستن سرنشین‌های عقب خودرو جریمه‌ام کرد در حالی که بیش از 95 درصد و شاید هم بیشتر سرنشینان عقب کمربند نمی‌بندند و پلیس هم کاری به آنها ندارد. اگر قانون است چرا فراگیر نیست. آیا قانون گفته است که گاه و بیگاه از هر چند صد خودرو یکی را انتخاب کنیم؟!


چند ماهی است که در هنگام مبادلات مردم از طریق دستگاه‌های کارتخوان، انتقال مبلغ متأسفانه به جای 2-3 ساعت بعد، به روز بعد موکول می‌شود و اگر به روز تعطیلی بخورد پس از گذشت حدود 35-6 ساعت به حساب واریز می‌شود! ما با همان فروش کم مغازه‌مان زندگی خود را سروسامان می‌دهیم ما که نجومی بگیر و فروشنده میلیونی و میلیاردی نیستیم. نکند این هم از تبعات FATF و... است؟! لطفاً مسئولان امر پاسخ دهند.


شرکت دخانیات بنا به گفته یکی از مسئولان بیش از دو ماه است که در استان یزد سیگار توزیع نکرده در نتیجه قیمت سیگار سه برابر شده است. سؤال می‌کنیم تعزیرات و بازرسی اصناف در این مورد چه کاره هستند؟


در شهر بهبهان برای ثبت‌نام دبستان به بهانه غربالگری سلامت باید 25 هزار تومان پرداخت کنیم وگرنه از ثبت‌نام فرزندانمان خودداری می‌کنند! لطفا پی‌گیری کنید.


قیمت اجاره مسکن در تهران موجب شده مستأجران توان جابه‌جایی را نداشته باشند. نبود قانونی جامع در خصوص نحوه تعیین بهای اجاره مسکن از سوی صاحب‌خانه‌ها و نحوه عقد قرارداد توسط املاک، مستأجرین را به صورت تنها خسارت‌دیده در این عرصه درآورده است.


حقوق فرهنگیان یک ریال اضافه می‌شود عالم و آدم را باخبر می‌کنند ولی مدیران نجومی حقوق می‌گیرند زمانی می‌گذرد و به صورت اتفاقی افشاء می‌شود. چرا باید پاداش خدمت معلمین اقساطی پرداخت شود؟


فرهنگی بازنشسته هستم. بانک [...] در صومعه‌سرا در هر ماه کارت و حساب بنده را مسدود می‌کند بارها شکایت کرده‌ام و نتیجه‌ای نداشته است. اگر هدفشان ایجاد نارضایتی می‌باشد بدانند دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و پیوند ما به نظام و کشور گسستنی نیست.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: