کد خبر: ۷۷۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۳۶۲
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «ما برخی معافیت‌ها را (برای واردکنندگان نفت) در نظر داریم؛ اما اشتباه نکنید؛ ما قصد داریم ایران را قانع کنیم که این رفتارها با پاداش مواجه نمی‌شود.»
مایک پومپئو: آمریکا متعهد به باز نگه‌داشتن راه‌های دریایی و مسیر ترانزیت نفت برای همه جهان است

به گزارش خبرداغ  به نقل از «آسوشیتدپرس»، «مایک پومپئو» روز گذشته_سه‌شنبه- در جریان سفر به امارات متحده عربی، ایران را به استفاده از سفارت‌هایش برای دسیسه‌چینی جهت حملات تروریستی در اروپا متهم کرد و مدعی شد: تهدیدات ایران برای ایجاد اختلال در توزیع نفت، هزینه‌های سنگین واقعی برای آنها در پی خواهد داشت. 

«پومپئو» در گفت‌وگو با «اسکای‌نیوز» مدعی شده هفته گذشته ایرانی‌ها در اروپا به اتهام آماده‌سازی یک توطئه در فرانسه دستگیر شدند و گفت: «ما شاهد رفتارهای بدخیم ایران در اروپا هستیم.» 

بر اساس این گزارش تیم آمریکا در حال مذاکره در عربستان سعودی به ریاست رییس بخش سیاست‌گذاری وزارت‌خارجه امریکا یعنی «بریان هوک» است . 

به گفته یک مقام آمریکایی که نامش برده نشده، مذاکرات با محوریت دستگیری یک دیپلمات ایرانی در وین به اتهام دست داشتن در توطئه بمب‌گذاری در نشست منافقین در پاریس در جریان است. 

این مقام آمریکایی مدعی شده دولت مساله دستگیری این دیپلمات ایرانی را بسیار جدی گرفته و این را سندی برای ادعای استفاده ایران از ابزارهای دیپلماتیک در اروپا و دیگر مناطق برای پوشش دادن حملات تروریستی می‌داند. 

به ادعای این مقام آمریکایی، «پومپئو» قصد دارد مساله توجه و مراقبت بیشتر از دیپلمات‌های ایرانی را در مذاکراتش با همتایان اروپایی‌در بروکسل مورد تاکید قرار دهد. وزیر خارجه قرار است همراه با رییس‌جمهور در نشست ناتو در بروکسل شرکت کند.

«پومپئو» در مصاحبه با «اسکای‌نیوز» مدعی شده که آمریکا به دنبال جلوگیری از دسترسی ایران به ظرفیت‌های مالی برای ادامه رفتارهایش با استفاده از طیفی از تحریم‌هاست. 

وی به تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز در صورت ممانعت آمریکا برای فروش نفت از سوی ایران اشاره کرده و گفته: «ایران باید بداند که آمریکا متعهد به باز نگه‌داشتن راه‌های دریایی و مسیر ترانزیت نفت برای همه جهان است. این تعهدی است که ما برای چندین دهه داشتیم.»

این رسانه با اشاره به اظهارات برخی مقامات وزارت خارجه درباره احتمال دریافت برخی معافیت‌ها برای واردات نفت برای برخی متحدان آمریکا نوشت: پومپئو به نظر موضع سختگیرانه‌تری دارد. او هشدار داد که هرگونه واردات نفت از ایران به عنوان فعالیت تحریم‌پذیر به شمار رفته و ما تحریم‌ها را بر آنها اعمال می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شده: «ما برخی معافیت‌ها را در نظر داریم اما اشتباه نکنید؛ ما قصد داریم ایران را قانع کنیم که این رفتارها با پاداش مواجه نمی‌شود و اینکه وضعیت اقتصادی این کشور تا زمانی که آنها به یک کشور عادی‌تر تبدیل شوند، قرار نیست اصلاح شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
و این درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، کشور های اروپایی جنایتکار و سازمان های های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه آمریکایی ها نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟

۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

کشف سلاح های آمریکایی از مخفیگاههای تروریستها در جنوب سوریه

منابع سوری از کشف سلاح های آمریکایی در روستاها و شهرک های جنوب این کشور به دست ارتش سوریه خبر دادند.
منابع سوری از کشف سلاح های آمریکایی در روستاها و شهرک های حومه شرقی درعا خبر دادند.
بر اساس این گزارش؛ ارتش سوریه موشک اندازهای تاو، خودروها و نفربرهای زرهی آمریکا و نیز ادوات دیگر در انبارها و مخفیگاههای زیر زمینی تروریستها در برخی روستاها و شهرک های جنوب شرقی و شمال شرقی درعا کشف و ضبط کرد.
همچنین ارتش سوریه خمپاره اندازها و انواع مهمات و سلاح تک تیرانداز و آر پی جی و دستگاه حفر تونل که تروریستها از آن برای حفر تونلها و آسان کردن جابجایی و در امان ماندن از حملات ارتش سوریه استفاده می کردند، کشف و ضبط کرد.
الاخباریه سوریه نیز از کشف خودروها انگلیسی که برای جابجایی تروریستها از آنها استفاده می شد، در مرز سوریه با اردن خبر داد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: