کد خبر: ۷۷۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۴۶۲
قیمت‌های نفت پس از این‌که آمریکا اعلام کرد درخواست‌ها برای معافیت از تحریم‌ها علیه صادرات ایران را بررسی خواهد کرد، در معاملات روز چهارشنبه سقوط کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۱۰ دلار یا ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۷.۷۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا با ۶۸ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش به ۷۳.۴۳ دلار رسید.
سقوط قیمت نفت در پی نرمش آمریکا در قبال تحریم‌های ایران

قیمت‌های نفت پس از این‌که آمریکا اعلام کرد درخواست‌ها برای معافیت از تحریم‌ها علیه صادرات ایران را بررسی خواهد کرد، در معاملات روز چهارشنبه سقوط کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۱۰ دلار یا ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۷.۷۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا با ۶۸ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش به ۷۳.۴۳ دلار رسید.

هر دو قیمت پایه در معاملات روز گذشته پس از این‌که آمار نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته بیش از حد کاهش پیدا کرده است، افزایش پیدا کرده بودند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که واشنگتن درخواست‌های برخی از کشورها برای معافیت از تحریم‌ها را که قرار است در نوامبر برای جلوگیری از صادرات نفت ایران به اجرا دربیایند، بررسی خواهد کرد. پامپئو گفت: کشورهای متعددی نزد آمریکا آمده و خواستار معافیت از تحریم‌های نفتی ایران شدند. ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن پیش‌تر به کشورها اعلام کرده بود باید کلیه واردات نفت ایران را تا چهارم نوامبر متوقف کنند در غیر این صورت با تحریم‌های مالی آمریکا مواجه خواهند شد.

آمریکا در ماه مه از توافق هسته ای بین‌المللی با ایران خارج شد و بازگشت مجدد تحریم‌های اقتصادی علیه تهران را اعلام کرد. در این بین، همکاری کشورهای اوپک و غیراوپک برای تقویت قیمت‌ها و حذف مازاد عرضه به محدود شدن بازار نفت منجر شده است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اختلالات عرضه در نقاط متعدد از کانادا تا لیبی، منجر به افزایش قیمت‌ها و نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه در شرایط تقاضای رو به رشد شده است.

طبق اعلام موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۶.۸ میلیون بشکه کاهش یافت. این کاهش بسیار بزرگتر از حد انتظار بود و افزایش بهای نفت پس از بسته شدن معاملات را به دنبال داشت. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر نفت آمریکا به میزان ۴.۵ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی تولید و ذخایر نفت آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی منتشر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: