کد خبر: ۷۷۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
تعداد بازدید: ۳۸۳
نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ نمایندگان خواستار اقدامات جدی‌تر از سوی دولت برای حل چالش‌های موجود هستند.
قاسم میرزایی‌نیکو: چابک‌سازی دولت با وزرای نفس بریده محقق نمی‌شود

به گزارش خبرداغ، قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌‌وگو با ایلنا، در مورد عدم رای‌‌آوری لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تلاش بسیاری برای رای‌‌‌‌آوری تفکیک این وزارتخانه‌ها انجام داد و در همین راستا اسحاق جهانگیری هم در مجلس حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد:‌ علل عدم اقبال مجلس به این لایحه را دو مورد می‌‌‌‌دانم؛ نخست آنکه تغییر در ساختار وزارتخانه‌‌‌ها باعث ایجاد چالش‌‌‌هایی می‌‌‌شود که ضمیمه چالش‌‌‌های موجود خواهد شد؛ دلیل دوم آنکه نماینده‌‌‌ها از دولت رضایت نداشته و معتقد بودند باید پیامی به دولت داده شود مبنی بر اینکه باید اقدامات شاخص‌‌‌تر و با اهمیت‌‌‌تری درخصوص حل چالش‌‌‌ها صورت بگیرد. 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مخالف که خود من نیز عضوشان بودم شش دلیل برای عدم رضایت خود مطرح کردند، اظهار داشت: یک دلیل، شامل بالا بودن هزینه تفکیک بود و دیگری اختلاف‌‌نظر در بدنه خود دولت درخصوص این تفکیک بود.

میرزایی‌نیکو با بیان اینکه نمایندگان نامه‌‌‌ها و پیامک‌‌‌هایی دریافت کردند که برخی موافق تفکیک و برخی مخالف آن بودند، تصریح کرد: چابک‌‌سازی که دولت به دنبال آن است ‌با تفکیک وزارتخانه‌‌‌ها صورت نمی‌‌پذیرد. نکته بعد آنکه ما به دنبال تغییر هستیم و نه تحول،‌ یعنی تغییر وزیر از نظر ما چاره‌‌‌کار نیست و وزیر باید خودش پای کار بوده و انگیزه داشته باشد که این امر با وزرای نفس بریده محقق نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: