کد خبر: ۷۷۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۳۶۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور علاوه بر ترمیم تیم اقتصادی دولت نیازمند ترمیم ساختارها و همکاری و همدلی سه قوه است.
احمد انارکی: ترمیم ساختار بر تغییر افراد ارجحیت دارد/ در همکاری سه قوه دچار ضعف هستیم/ در شرایط حال حاضر تنها تغییر مدیران شاید کشور را دچار لطمات کند و کاری هم انجام نمی‌شود

به گزارش خبرداغ، احمد انارکی محمدی در گفت‌وگو با  ایلنا، با تاکید بر این موضوع که ترمیم تیم اقتصادی را لزوما در تغییر وزرا نباید دنبال کرد، گفت: منظور از ترمیم تیم اقتصادی دولت می‌تواند تغییر در تیم‌های مختلف داخل وزارت‌خانه‌ها از وزارت صنعت معدن و تجارت تا وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باشد.

وی ادامه داد:‌ اینکه می‌گویند وزیر استیضاح یا عوض شود را چاره کار نمی‌دانم بلکه باید محدودیت‌ها و مشکلات ساختار دیده شود؛ چراکه تمامی اتفاقاتی که در این زمینه به وقوع می‌پیوندد دست به دست هم می‌دهد. ما با مشکل مافیا هم مواجه هستیم. دلال‌هایی که می‌توانند بازار ارز یا بازار مسکن را با اخلال مواجه کنند که شاید تعدادشان از هزار نفر هم بیشتر نباشد. اگر ما بخواهیم مشکلات را حل کنیم باید از همین موارد شروع کنیم.

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مثلا در خصوص انتشار اسامی شرکت‌هایی که ارز با نرخ دولتی دریافت کرده‌اند ما سیستمی نداریم که ادامه این روند باشد تا ضمن تشخیص اصالت این شرکت‌ها مشخص کند ارز به چه صورت مصرف شده و حتی تا زمان تحویل کالا به مشتری این پروسه را بررسی کند.

وی ادامه داد:  در خصوص قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که یکی از موارد رصد اجناس و کالا است، اگر بتوانیم رصد کنیم چه کالایی با ارز آزاد و چه کالایی با ارز دولتی خریداری شده بسیاری از مشکلات این حوزه قابل حل شدن است.  ما به قانونی نیاز داریم تا همه امور مالی کشور براساس سامانه‌های فعال انجام شود، اگر اینها در کنار تیم اقتصادی نباشد قطعا دچار مشکل هستیم.

انارکی تاکید کرد: ما سامانه جامع تجارت داریم و زیرمجموعه آنها مانند سامانه انبارها، سامانه بهداشت و درمان، سامانه بیمه، سامانه گمرک و مالیات است که اگر فعال نشوند و زیرساخت‌های لازم مهیا نشود، قابل اتکا نیستند. برخی از این سامانه‌ها تا حدودی فعال هستند اما کدامیک با هم در ارتباط هستند؟ همین موضوع باعث می‌شود خروجی قابل استفاده و استناد از این سامانه ها بدست نیاوریم. 

وی افزود: در خصوص تغییر افراد هم باید اقدام شود اما نه الان بلکه در آینده زیرا ترمیم ساختار بر تغییر افراد ارجحیت دارد. علاوه بر این ما در این خصوص نیروی انسانی هم دچار مشکل هستیم؛ چراکه ما کادرسازی نکردیم، مدیر تربیت نکردیم. در شرایط حال حاضر تنها تغییر مدیران شاید کشور را دچار لطمات کند و کاری هم انجام نمی‌شود.

انارکی محمدی با ذکر این موضوع که مشکل اقتصادی به همه دستگاه‌ها مربوط می‌شود، گفت: در مجلس کمیسیون اقتصادی حتما باید پای کار باشد، قوه قضاییه هم باید پای کار باشد.  مقام معظم رهبری وقتی قوای سه گانه را کنار هم قرار می‌دهند و همراهی و همدلی را طلب می‌کنند یعنی ما در این موضوع دچار ضعف بودیم اگر این همکاری وجود داشت، هیچگاه رهبری ورود نمی‌کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: