کد خبر: ۷۷۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
تعداد بازدید: ۳۵۲
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بسته پیشنهادی اروپا درباره برجام را مثبت و سازنده خواند و در عین حال گفت: این بسته کامل نیست باید اروپایی‌ها تضمین های لازم را به صورت عملی و جزیی بدهند تا منافع ایران در ادامه برجام تامین شود.
رحیمی: کلیات بیانیه نهایی کمیسیون مشترک نشان از نگاه مثبت و سازنده دارد

به گزارش خبرداغ، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بسته پیشنهادی اروپا درباره برجام را مثبت و سازنده خواند و در عین حال گفت: این بسته کامل نیست باید اروپایی‌ها تضمین های لازم را به صورت عملی و جزیی بدهند تا منافع ایران در ادامه برجام تامین شود.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از بسته پیشنهادی اروپا برای ادامه برجام اظهار داشت: بیانیه نهایی کمیسیون مشترک محصول مذاکرات دور اول ایران با اروپا بود که به نظر می‌رسد سازنده و گامی رو به جلو محسوب می‌شود، گرچه هنوز با تامین منافع حداکثری ما فاصله دارد.

وی ادامه داد: اینکه نگاه حاکم در این بیانیه توام با همکاری بین المللی با ایران و همچنین انجام تعهدات اروپایی‌ها در برجام است، خود گامی مثبت تلقی می‌شود البته که باید در ادامه راه نواقص موجود در حوزه حمایت‌های عملی درباره مراودات پولی، بانکی و مالی رفع شده و اروپایی‌ها به صورت جزیی و عملی به بیان راهکارهایشان بپردازند.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه «کلیات بیانیه نهایی کمیسیون مشترک نشان از نگاه مثبت و سازنده دارد»، در عین حال گفت: لازم است اروپایی‌ها در ادامه راه، راهکارها و تضمین‌های لازم را مشخص کنند همچنین مراجع مربوطه در ایران بررسی های لازم را بر روی بسته پیشنهادی انجام دهند و نظر رسمی ایران را منعکس کنند که قطعا متناسب با آن ایران زمان دور بعدی مذاکرات را تامین می‌کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: همان طور که برجام در چارچوب برد- برد بود، باید همین چارچوب در ادامه راه و بدون حضور آمریکا در برجام حفظ شود تا منافع حداکثری ایران در این توافق تامین شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان و در جمع بندی بسته پیشنهادی اروپا را مثبت دانست و گفت: البته این بسته کامل نیست به هر حال نگاه اروپا را می‌توان طبق این بسته مثبت، سازنده و رو به جلو دانست که در ادامه راه باید منافع حداکثری ایران نیز تامین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: