کد خبر: ۷۷۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
تعداد بازدید: ۷۳۶
یکی از کاربرانی که معمولا پست‌هایش طبق آماری که در فضای مجازی منتشر می‌شود در زمره پربازدیدترین‌ها قرار دارد پرویز پرستویی است. بعد از مرور پست‌های این بازیگر سینما، پربازدید بودن و مخاطب داشتن او را به دلیل سوار شدن بر موج‌های موضوعی در شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان تفسیر کرد، بلکه سخن گفتن از موضوعاتی که برای مردم به صورت منطقی موضوعیت دارد دلیل اصلی محبوبیت او محسوب می‌شود.
پرویز پرستویی، بادیگارد مردم در اینستاگرام
به گزارش خبرداغ به نقل از جام جم: یکی از کاربرانی که معمولا پست‌هایش طبق آماری که در فضای مجازی منتشر می‌شود در زمره پربازدیدترین‌ها قرار دارد پرویز پرستویی است. بعد از مرور پست‌های این بازیگر سینما، پربازدید بودن و مخاطب داشتن او را به دلیل سوار شدن بر موج‌های موضوعی در شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان تفسیر کرد، بلکه سخن گفتن از موضوعاتی که برای مردم به صورت منطقی موضوعیت دارد دلیل اصلی محبوبیت او محسوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری تنها به افزایش احساسات دامن می‌زنند و مخاطب را دعوت به هیجانی شدن بدون اندکی تعقل می‌کنند.


پای درددل‌های «حاج کاظم»

یکی از موضوعاتی که در مرور مطالب پرویز پرستویی می‌توان به آن اشاره کرد، همراهی با دردها و مشکلات مردم است، البته شاید گفته شود دیگران هم اگر حرفی می‌زنند به منظور تسکین دردهای مردم است ولی نباید فراموش کرد باقی تنها «حرف» می‌زنند ولی برای برطرف کردن مشکل یا التیام آن تلاشی نمی‌کنند اما در پست‌های اینستاگرامی پرویز پرستویی تلاش برای ارتقا و برطرف مشکل مردم تلاش می‌شود و او علاوه بر طرح کردن یک معضل برای برطرف کردن آن هم دست به کار می‌شود. به عبارتی پست‌های اینستاگرمی «حاج کاظم» حرف دل مردم است و تنها نق و غرهای یک هنرمند یا سلبریتی نیست که بخواهد خودی نشان دهد، بلکه اگر پست‌های اینستاگرامی او بر دل می‌نشیند به این خاطر است که از دل برخاسته.

رسانه شخصی پرویز پرستویی

«رسانه شخصی» عبارتی است که این روزها بسیار این‌سو و‌آن‌سو می‌شنویم و حتی اگر کاربران خودشان هم ندانند که صاحب یک رسانه شخصی هستند، اما باید پذیرفت که با گسترش شبکه‌های اجتماعی هرفرد خودش صاحب یک رسانه است (شاید قواعد پیام‌رسانی در این رسانه‌های نو متفاوت باشد) اما دیگر نمی‌توان گفت تنها ارسال پیام از طریق مبادی رسمی ارسال پیام صورت می‌گیرد. از این رو پرویز پرستویی هم بخوبی از این ظرفیت برای رساندن صدای کسانی که صدایشان در هیاهوی رسانه‌ها به گوش نمی‌رسد بهره می‌برد. این نشان از شناخت صحیح او از شبکه‌های اجتماعی است و البته برخلاف دیگر سلبریتی‌ها مدعی ناجی بودن نیست بلکه تنها می‌خواهد به پژواک صدای کسانی که صدایشان به گوش نمی‌رسد، باشد.

آلبوم شخصی هرگز!

شاید اگر به صفحه شخصی پرویز پرستویی مراجعه کرده باشید کمتر تصویر و عکسی از خودش در موقعیت‌های مختلف پیدا کنید، به تعبیر دیگر او مشغول تکثیر و بازنشر خودش نیست. در حالی که بسیاری از سلبریتی‌ها با وجود این‌که در هرجایی می‌توان نشانی از آنها دید از بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگراه‌ها تا آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی، اما پرستویی در صفحه شخصی خودش هم خیلی خودش را منتشر نمی‌کند و بیشتر به موضوعاتی که مدنظرش است اشاره می‌کند.

حرف دل مردم

پست‌های اینستاگرمی «حاج کاظم» حرف دل مردم است و تنها نق و غرهای یک هنرمند یا سلبریتی نیست که بخواهد خودی نشان دهد

این در حالی است که بسیاری از سلبریتی‌ها صفحات شخصی‌شان بیشتر آلبوم عکس‌های شخصی‌شان است (البته این به معنای این نیست که هنرمندان نتوانند عکس‌های خود را منتشر کنند، بلکه این صفحات شخصی بوده و خط مشی آن براساس سلیقه کاربر تعیین می‌شود) اما با این حال پرستویی کمتر به بازتولید عکس‌های خود در حالات مختلف می‌پردازد و سعی می‌کند دستی بگیرد.

صدای مردم

شاید شما هم در دنبال کردن صفحات چهره‌های مشهور با صفحات طرفداری آنها روبه‌رو شده‌اید، صفحاتی که برخی چند مورد از آنها دارند و یکی از کارکردهای آنها همان تکثیر یک سلبریتی است و دستاورد آن پرزنت کردن چهره یک سلبریتی در میان مخاطبان است. اما پرویز پرستویی دنبال این مساله هم نیست و باز هم باید یادآوری کرد که بیشتر می‌خواهد حلقومی برای مردم باشد.

اثرگذاری به جای هیجان‌زدگی

بالاتر هم اشاره شد که بسیاری از سخنانی که از سوی چهره‌های شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود اغلب احساسی و تا حدودی غیرکارشناسی است، اما با مرور سخنان و مواضع این بازیگر کمتر سراغی می‌توان از چنین سخنان و مواضع گرفت. او سعی می‌کند زود احساسی نشود تا سخن نسنجیده‌ای مطرح نکند و البته همواره در پی تاثیرگذاری است.

نقد آری، سکولارنمایی نه!

بسیاری از سلبریتی‌ها یکی از موضوعاتی که در مواجهه با صفحات‌شان با آن روبه‌رو می‌شویم، سکولارنمایی و لیبرال‌مآبی است. موضوعی که به نظر مخاطب و طرفدار بسیاری هم دارد اما پرستویی از این دستاویز و حربه هم برای کسب جایگاه در میان مخاطبان بهره نمی‌برد. او همواره بر آرمان‌ها اصرار می‌کند و خود را مدیون بسیاری از آرمان‌های اصیل می‌داند. او از این‌که وام‌داری خود به شهدا و انقلاب را فریاد بزند ابایی ندارد حتی پایبندی او به خون شهدای جنگ تحمیلی است که سبب می‌شود از بسیاری از بدخلقی‌ها گلایه کند.

حلقه وصل

شاید اصلی‌ترین اتفاقی که در صفحه پرویز پرستویی شاهد آن باشیم، مشارکت او در امور خیریه باشد. در مطالب مختلف از درخواست کمک از مردم یا به ثمر رسیدن کمک‌های مردم برای رسیدگی به محرومان خبر می‌دهد، در حالی که در صفحات چهره‌های مطرح فضای مجازی کمتر شاهد چنین اتفاقاتی هستیم که حلقه وصل همیاری مردمی باشیم. از این رو باید صفحه شخصی پرویز پرستویی در اینستاگرام را صفحه‌ای برای مردم دانست، صفحه‌ای که آینه مردم است و بازیگر نقش «حاج حیدر» در آن جز از دردها و مشکلات سخن نمی‌گوید و برای رفع آنها تلاش می‌کند. از این رو شاید به همین خاطر است که هر روز در میان پرمخاطب‌ترین و پربازدیدترین مطالب صفحات مجازی می‌توان این صفحه را دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: