کد خبر: ۷۷۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۴۶۰
نخستین نمایشگاه اقتصاد و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برگزار خواهد شد
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر اهمیت تبدیل شدن مفهوم شهر گردشگر به یک برند گفت: «برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که ثابت کند شهر گردشگر می‌تواند عامل رونق اقتصادی در کشور باشد.»
مونسان: «شهر گردشگر» می‌تواند عامل رونق اقتصادی در کشور باشد/ مفهوم «شهر گردشگر» باید تبدیل به یک برند شود
به‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز شنبه 16 تیر در دیدار با مدیران کانون تبلیغاتی ایران نوین که در محل سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد، با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه اقتصاد و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری (شهر گردشگر)  با همکاری این کانون و سازمان میراث فرهنگی افزود: «گردشگری موضوعی است که می تواند به درآمدزایی و اشتغال آفرینی در کشور کمک کند.»

رونق اقتصادی تمام بخش‌ها در سایه گردشگری

 او با اشاره به اهمیت شهر گردشگر خطاب به مدیران شرکت ایران نوین  افزود: «آنچه که انتظار داریم این است که شهر گردشگر برند شود و به خوبی جا بیفتد.»

او گفت: «آنچه که ما در شهر گردشگر به دبنال آن هستیم، رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی است؛ کما این که در دنیا نیز وضعیت به این گونه است که دولت ها صفر تا صد حوزه گردشگری را برعهده ندارند بلکه این صنعت به همت بخش خصوصی جلو می رود.»

او گفت: «بنابر این به دنبال این هستیم که از ظرفیت های بخش خصوصی حداکثر استفاده را ببریم و در شهر گردشگر به دنبال این هستیم که اولا مدیران شهری و در درجه دوم مردم در این رویداد مشارکت کنند.»

مونسان گفت: «به عنوان مثال در ایام عید تمام بخش های اقتصادی کشور فعال می شود و در تمام حوزه ها شاهد رونق اقتصادی هستیم بنابر این با شهر گردشگر باید بتوانیم این مفهوم را جابیندازیم که گردشگری می تواند باعث و عامل رونق گردشگری باشد و از این رو مهم است که شهر گردشگر تبدیل به یک برند شود.»

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: «باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که نمایشگاهی که برگزار می شود، یک نمایشگاه بزرگ و در سطح نمایشگاه های بین المللی باشد.»

ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در نمایشگاه شهر گردشگر

او در ادامه گفت: «یکی از موضوعاتی که در این نمایشگاه باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری است و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در پایان این نمایشگاه آماری از تعداد قراردادهای منعقد شده اعلام شود.»

مونسان در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: «برنامه های جذاب باید برای عموم مردم تدارک دیده شود و این باعث شود تا این نمایشگاه با سایر نمایشگاه ها متفاوت باشد و فضای مفرحی برای بازدید کنندگان فراهم شود و ایده‌های نوآورانه ای در این نمایشگاه اجرایی شود.»

او در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای تورهای داخلی گفت: «یکی از موضوعاتی که در این نمایشگاه می تواند مورد توجه قرار گیرد، تشویق شرکت های خدمات گردشگری و فعالان حوزه گردشگری به تدوین و اجرای تورهای گردشگری داخلی است و این نمایشگاه محلی برای معرفی داشته های درونی کشور و جاذبه های فرهنگی تاریخی باشد.»

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: «پورتال جامع گردشگری کشور به آدرس visitiran.ir نیز به عنوان یک پورتال جامع می تواند در این نمایشگاه به خوبی معرفی شود.»

در این نشست همچنین تعدادی از مدیران بخش های مختلف شرکت تبلیغاتی ایران نوین به عنوان مشارکت کننده در برگزاری نمایشگاه اقتصاد و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به تشریح برنامه های این شرکت در خصوص برگزاری نمایشگاه پرداختند.

نخستین نمایشگاه اقتصاد و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری (شهر گردشگر) 4 الی 7 شهریور ماه سال جاری در منطقه 22 تهران در فضایی بالغ بر 15 هزار متر مربع و با حدود 250 غرفه به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشارکت کانون تبلیغاتی ایران نوین و بازار بزرگ ایران برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: