کد خبر: ۷۷۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۵۰۳
ابتکار خبر داد:
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نشست بین‌المللی بهره‌گیری از فناوری ارتباطات و اطلاعات برای توان افزایی زنان ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد، تاکید کرد: این نشست با هدف بهره‌گیری از تجارب کشورهای دنیا برای فروش کالا و آموزش زنان در نظرگرفته شده است.
برگزاری نشست بین‌المللی بهره‌گیری از فناوری ارتباطات و اطلاعات برای توان افزایی زنان

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، معصومه ابتکار با بیان اینکه  نشست بین‌‌‌المللی بهره گیری از فناوری ارتباطات و اطلاعات برای توان‌‌‌افزایی زنان ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد، گفت: این نشست با هدف بهره‌گیری از تجارب کشورهای دنیا با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌هایی مانند تجارت الکترونیک و استفاده از اینترنت برای فروش کالا و آموزش زنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون نشست توان‌افزایی زنان با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شده که هدف از آن ایجاد هم افزایی داخلی و بین بخشی برای استفاده از این دانش و تجهیزات در سطح ملی بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: خدمات بهزیستی در امور اجتماعی و خدمات مشاوره‌‌‌‌ای در اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ یکی از موفق‌ترین فعالیت‌‌‌‌‌ها برای حمایت از زنان از آسیب‌ها به ویژه خشونت‌‌‌‌‌‌‌های خانگی است که در بیشتر شهرها این اورژانس فعال است که باید بیشتر حمایت و تقویت شود.

معاون رئیس‌‌‌‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که توان افزایی زنان در مهارت‌هایی که نقش اقتصادی زنان را تقویت کند از سیاست‌های دولت است، اظهار داشت: تقویت مهارت‌هایی که برای زنان منجر به کارآفرینی شود و در ایجاد مشاغل خانگی و ایجاد کارگاه‌ها به آنان کمک کند رویکرد جدی دولت است.

ابتکار ادامه داد: این حمایت از طریق تامین تسهیلات یا ایجاد امکان هم‌‌‌‌‌افزایی با بخش خصوصی در زمینه آموزش زنان دنبال می‌‌‌‌شود که گردشگری یکی از حوزه‌‌‌های دارای مزیت در این بخش است.

وی به همکاری معاونت ریاست‌‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده با وزارت کشور در حوزه ستاد بهبود وضعیت زنان اشاره و تصریح کرد: این ستاد خاص مسائل زنان سرپرست خانوار است که به ماده ۸۰ مربوط است و با حضور نهادهای مرتبط با این زنان مانند بهزیستی، کمیته امداد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری می‌‌‌‌‌‌‌شود.

معاون رئیس‌‌‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه جمعیت زنان سرپرست خانوار در برخی نواحی ایران افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در ستاد بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار تقسیم وظایف بین بخشی برای حمایت و ارائه خدمات ویژه به زنان سرپرست خانوار دنبال می شود.

معصومه ابتکار که به سمنان سفر کرده است ضمن حضور در گلزار شهدای سرخه و فاتحه‌خوانی بر مزار والدین رئیس جمهوری، از کارگاه و فروشگاه ننه کوکب در قالب تعاونی زنان با فعالیت ۲۵۰ زن هنرمند صنایع دستی در شهرستان سرخه بازدید کرد.

حضور در نشست اعضای زن شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، بازدید از اورژانس اجتماعی بهزیستی سمنان، حضور در نشست شورای اداری و نشست با احزاب و تشکل‌های غیردولتی، دیگر برنامه‌های امروز او در سمنان است.

از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت استان سمنان حدود ۳۴۶ هزار نفر معادل ۴۹.۲ درصد را زنان تشکیل می دهند که ۲۷۸ هزار نفر در شهر و ۴۷ هزار نفر ساکن روستاها هستند، ۳۷ نفر از زنان در سمنان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و ۲۷ زن به عنوان دهیار در استان سمنان فعالیت دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: