کد خبر: ۷۷۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۴۸۴
معاون رئیس‌جمهور عراق امروز(شنبه) با بیان اینکه عملیات بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی در کرکوک تقلب ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد، انتخابات پارلمانی را یک "نمایش خنده‌دار" توصیف کرد.
علاوی: انتخابات عراق نمایشی خنده‌دار و جنایت علیه ملت بود
به گزارش خبرداغ  به نقل از سومریه نیوز، ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور عراق و رئیس ائتلاف "الوطنیه" در بیانیه‌ای گفت: میزان تقلبی که بازشماری دستی آرا در برخی مراکز استان کرکوک نشان داده، حاکی از آن است که انتخابات پارلمانی اخیر یک نمایشی خنده‌دار و جنایتی علیه ملت عراق بود که امکان سکوت در برابر آن وجود ندارد.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق هفته گذشته به دنبال ادعاها مبنی بر وجود تقلب در انتخابات پارلمانی، روند بازشماری دستی آرا را  آغاز کرد.

علاوی افزود: میزان تقلبی که نتایج بازشماری آرا در کرکوک آن را نشان داد در برخی مراکز به ۵۰ درصد رسیده است.

وی بر ضرورت پایبندی قاضی‌ها به اصلاح قانون سوم انتخابات پارلمان تاکید کرد. قانونی که بر بازشماری دستی آرای همه صندوق‌ها در همه استان‌های عراق تاکید دارد.

از سوی دیگر محمد صهیود، عضو پارلمان سابق خواستار بازشماری دستی آرا در استان میسان شد.

وی گفت: بازشماری آرا وجود تقلب چه در استان کرکوک و چه در دیگر استان‌های عراق از جمله میسان را آشکار کرد.

پس از اینکه جریان‌های سیاسی مدعی "تقلب بزرگ" در انتخابات پارلمانی اخیر عراق شدند، پارلمان این کشور ششم ژوئن تصمیم گرفت آرا را به صورت دستی بازشماری و قضاتی را مسئول این کار کرد.

انتخابات پارلمانی عراق ۱۲ ماه مه برگزار شد و طبق نتایج اعلام شده، ائتلاف "سائرون" به رهبری مقتدی صدر با کسب ۵۴ کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی رتبه نخست را به دست آورده و پس از آن ائتلاف "الفتح"؛ از شاخه‌های سیاسی حشد شعبی به رهبری هادی العامری با ۴۷ کرسی در رتبه دوم قرار گرفت.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: