کد خبر: ۷۷۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۷۶۶۸
در پی خواب خوش اعضاء شورای شهر تهران پروژه نژاد برتر شهردار تهران در حال تکمیل است
حیدری تا قبل از سال ۸۵، یعنی سال دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد کارشناس اعتباری، معاون شعبه و نهایتا رییس شعب بانک تجارت در دو استان بوده است. اما از همین سال، ارتقای سریع و جهشی او آغاز می شود و به مدیرعاملی بانک ملی ایران می رسد.

فرشاد حیدری دردانه سیستم بانکی احمدی نژاد در ادامه نگاه قومیتی افشانی معاون مالی اداری شهرداری تهران می شود؟! / خروجی انفعال ظاهری هاشمی شهردار شدنش خواهد بود!به گزارش خبرداغ، سایت اصلاح طلب «انتخاب» به زندگیِ کاری معاون کنونی بانک مرکزی و گزینه معاونت شهرداری تهران پرداخته است که بخش هایی از آن میخوانیم: علیرغم بهبود شرایط اقتصادی در 4 سال گذشته، امروز بسیاری از کارشناسان دلسوز اقتصادی اذعان دارند که سیاست‌های بانک مرکزی نتوانسته است نظام بانکی کشور را همپای این شرایط بهبود بخشد و شاهد جنجال های بسیاری در بحث ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز با سیستم معیوب ساماندهی بودیم که رئیس کل فعلی را به مسلخ انتقادات بجا و بیراهه برد و سیف قربانی این تصمیم سازی معیوب و البته الزامی شد.

 این موضوع تا جایی پیش رفته است که وضعیت بانک ها و مشکلات بانکی کشور در حوزه بین الملل به پاشنه آشیل دولت یازدهم تبدیل شده و هر از گاهی منتقدان دولت با همین دستاویز، به تخریب دستاوردهای دولت می پردازند و هر بار با موضوع در حوزه نظارت بانک مرکزی کلیه اقدامات مثبت دولت را زیر سئوال برده و بی پروا بر دولت منتخب تازند.

مشکل اصلی آنجاست که وضعیت بانک ها و اخبار پیرامون آنها در 4 سال گذشته نشان می دهد که بانک مرکزی به جای سیاستگذاری، عملا اداره بانک ها را در دست گرفته است. ورود مستقیم بانک مرکزی به اساسنامه بانک ها و نیز رویه آن در انتخاب اعضای هیات مدیره که منجر به تشکیل مجامع پرتکرار و بی نتیجه بانک ها شده، صدای بسیاری از این بانک ها را درآورده است.

به طور طبیعی، یکی از بخش های اصلی و مسئول در این حوزه، معاونت نظارت بانک مرکزی است.

تصدی این معاونت از اردیبهشت ماه سال 95 بر عهده فردی به نام فرشاد حیدری است. بررسی سوابق حیدری و چگونگی ارتقای او در نظام بانکی کشور، نکات قابل تاملی به را نشان می دهد.

حیدری تا قبل از سال 85، یعنی سال دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد کارشناس اعتباری، معاون شعبه و نهایتا رییس شعب بانک تجارت در دو استان بوده است. اما از همین سال، ارتقای سریع و جهشی او آغاز می شود. ابتدا در سال 85، به ریاست اداره اعتبارات کل بانک تجارت منصوب شد. یک سال بعد در سال 86، مدیر امور اعتباری و عضو هیأت مدیره همین بانک شد.

اوج ارتقای او اما در سال 90 و در میانه دولت دوم محمود احمدی نژاد بود. حیدری در حالی که دولت دهم و به طور مشخص بانک های ملی و صادرات، درگیر ماجرای اختلاس بی سابقه 3 هزار میلیاردی (که با اقتدار قوه قضاییه فوراً پیگیری و عاملان آن معرفی و مجازات شد) بودند، از بانک تجارت به بانک ملی نقل مکان کرد و در ادامه عضو هیأت مدیره ناظر بر اعتبارات بانک ملی و در پی آن با فشارهای پشتوانه خویش به مدیرعاملی این بانک تکیه زد و در زمان برکناری هم با تهیه توصیه غریب دویست نماینده مجلس قصد داشت با فشار مجلس مدیرعامل بانک ملی بماند که طیب نیا زیر بار این توصیه نرفت و صرفاً برای در امان ماندن از تیغ نمایندگان  حیدری را به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی بانکها منصوب نمود.

یک سال و اندی بعد، در حالی که برخی منابع خبری، تلاش داشتند او را به عنوان گزینه بانک صادرات معرفی کنند، طیب نیا او را در همان جایگاه پیشین خود نگاه داشت. با این حال در اردیبهشت سال 95، در حالی که باز هم برخی از رسانه ها، برای حضور او در بانک مرکزی جوسازی کرده بودند، سرانجام به عنوان معاون نظارتی به ساختمان بانک مرکز رفت.

حال باید پرسید چرا فردی که تمامی رشد او در نظام بانکی کشور و ارتقاءهای ناگهانی و یک شبه او در دوران محمود احمدی نژاد بوده و در دوران متلاطم بانک ملی ناگهان جایگزین خاوری شده،  باید عهده دار معاونت حساس بانک مرکزی دولت روحانی شود؟ نتیجه کار او در این مدت به جز نارضایتی بانک ها از عملکرد بانک مرکزی و دخالت های بیش از حد در نحوه اداره بانک ها چه بوده است؟ حال شهردار تهران با نگاه آزار دهنده قومیتی خویش که دهن کجی به رأی مردم مبنی بر شایسته سالاری بوده تمامی انتصابات خویش را از میان هم زبانان خویش برگزیده که صدای تمامی همراهان و همفکران وی را نیز در آورده و تمامی دلسوزان سعی دارند هزینه های این اقدامات را به وی گوشزد نمایند. لکن گویا وی گوش شنوایی برای این انتقادات ندارد.

محمدعلی افشانی با چنین رویه  تمامی پشتوانه اجتماعی خویش که از بزرگان اعتدال و اصلاحات با تکرار ها حاصل شده را از دست خواهد داد و یک گفتان و جریان را به قهقرا خواهد برد تا دیگر شاهد تکرار ها و حضور گسترده مردم در پای صندوق ها نباشیم. 

متأسفانه اعضاء شورای شهر تهران در صدر آنها محسن هاشمی با همراهی ناثواب خود یا در خواب سنگینی فرو رفته اند و یا عافیت طلبانه خود را به خواب زده اند موجبات ناامیدی فراوان در آینده مدیریت شهری شده اند. شاید هم محسن هاشمی آینده این چنین اقداماتی را براحتی تصویر نموده و می داند پس از افتضاح و خروج افشانی از شهرداری به سودای همیشگی خود یعنی تکیه بر اریکه شهرداری پایتخت جامه عمل پوشانده و شهردار تهران خواهد شد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: