کد خبر: ۷۷۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
تعداد بازدید: ۳۹۲
معاون رئیس‌جمهور گفت: از تریبون‌های نمازجمعه باید امید، تلاش، کار و فعالیت ترویج و تبلیغ شود چون اکنون کشور در شرایطی است که باید مردم به آینده امیدوار باشند.
ابتکار: القای ناامیدی هم‌صدایی با دشمن است/ تمام دیدگاه های آقای حجاریان دلسوزانه است/ در خیلی زمینه ها نیازمند اصلاحات بنیادین هستیم
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: معاون رئیس‌جمهور گفت: از تریبون‌های نمازجمعه باید امید، تلاش، کار و فعالیت ترویج و تبلیغ شود چون اکنون کشور در شرایطی است که باید مردم به آینده امیدوار باشند.

معصومه ابتکار درباره تأکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت پیوند بین مسئولان و مردم به خبرآنلاین گفت: دولت با اقداماتی همچون برقراری مناسبات منطقی اقتصادی و تنظیم بازار ارز بیشترین و تلاش را برای تقویت اعتماد اجتماعی به نظام انجام می دهد اما نتیجه بخشی این اقدامات نیاز به همگرایی سایر قوا دارد.

وی با بیان اینکه دولت گام های بسیار جدی برای پیوند بین مسئولان و مردم برمی دارد، گفت: اقتصادهای قوی دنیا نیز روزی با مشکلات و نوسانات شدید بازار مواجه می شوند. دولت از مدت ها قبل پیش بینی های لازم را برای مدیریت اوضاع اقتصادی انجام داد و الان هم با هر اقدام داخلی و خارجی مخرب و آسیب رسان به اقتصاد ایران مقابله می کند. البته قوه مقننه و قوه قضائیه نیز باید با دولت در این زمینه همراهی کنند.

معاون رئیس جمهور درباره انتظارش از تریبون های نمازجمعه برای تقویت پیوند بین مردم و نظام گفت: انتظار این است وقتی که دشمن بی خرد خارجی علنی اعلام می کند «قصدش مداخله در اقتصاد ایران و براندازی نظام است» و برای نیل به این مقصود با گروهک های تروریستی همصدایی و همراهی نشان می دهد، تریبون های رسمی در جهت حفظ همگرایی، انسجام و امید ملی باشند تا براساس سرمایه داخلی و اقتصاد مقاومتی روی حل معضلات کشور تمرکز شود.

وی القای ناامیدی را همصدایی با دشمن خارجی خواند و افزود: از تریبون های نمازجمعه باید امید، تلاش، کار و فعالیت ترویج و تبلیغ شود چون اکنون کشور در شرایطی است که باید مردم به آینده امیدوار باشند تا ضمن تحمل سختی ها، پای کار بیایند و براساس این سرمایه اجتماعی بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم و به اهداف مان برسیم.

ابتکار در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان دنبال انسداد سیاسی هستند چون آقای حجاریان گفته اگر ردصلاحیت های گسترده صورت گیرد، ضرورتی به حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیست، گفت: فکر نمی کنم این طور باشد. آقای حجاریان نگران است و می گوید وقتی ردصلاحیت گسترده اتفاق می افتد، افراد توانمند، شایسته و شجاع که بتوانند اصلاحات و تغییرات مورد نیاز کشور را جلو ببرند از دست می دهیم. شکی ندارم که تمام دیدگاه های آقای حجاریان دلسوزانه است، حالا ممکن است نقد و دیدگاهی دارد که نظر شخصی خودش است ولی به هر حال نظراتش دلسوزانه است.

وی افزود: ما امروز در خیلی زمینه ها نیازمند اصلاحات بنیادین هستیم، جریان اصلاحات همواره این مسئله را گفته و اعلام کرده است بنابراین فضای کشور باید متناسب با اقتضائات اجتماعی-سیاسی-اقتصادی تنظیم شود و عرصه برای طرح انتقادات باز باشد.

ابتکار یادآور شد: اصلاح طلبان می خواهند عرصه سیاسی کشور یک فضای سالم برای حضور همه دیدگاه های فرهنگی و سیاسی در چارچوب قانون اساسی باشد و اعتقاد دارند راه برون رفت از شرایط موجود آن است که احزاب درباره اصلاحات بنیادین و تغییر بسیاری از روندهای نادرست گذشته به بحث و تبادل نظر بپردازند.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در اعمال اصلاحات بنیادین و اجرای عدالت فقط دولت مسئول نیست، قوه قضائیه و مجلس هم می توانند نقش موثری ایفا کند. در مجموع ما این روزها برای مقابل با فشار بین المللی غیرعادلانه نیاز بیشتری برای همگرایی ملی داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: