کد خبر: ۷۷۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۸۲۳
نزدیک به ۱۰ روز از گم شدن کودکان تایلندی در سیل می‌گذشت زمانی که تمام مردم نا امید شده بودند تیم انگلیسی با خبر‌های خوبی آمدند. با جستجو‌های مداوم و زمان بر، اولین نشانه کشف شده وجود ردپا‌هایی است که توجه تیم را جلب می‌کند دومین نکته وجود دوچرخه‌هایی در محل است و بالاخره کودکان را در کناره غار پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرداغ ، نزدیک به 10 روز از گم شدن کودکان تایلندی در سیل می‌گذشت زمانی که تمام مردم نا امید شده بودند تیم انگلیسی با خبر‌های خوبی آمدند.

به نوشته خبرگزاری‌ها، پس از سیل شدیدی که دو هفته پیش تایلند را درنوردید، اعضای یک تیم فوتبال نوجوانان به همراه مربی خود گمشدند و اثری از آنها نماند و همه گمان کردند که آنها کشته شده‌اند و مقامات محلی و تیم های نجات به دنبال پیدا کردن اجساد این سیزده نفر بودند.

زمانی که تمام مردم در اوج نا امیدی به سر می بردند یک تیم غارنورد انگلیسی به صورت داوطلبانه وارد داستان می شوند و درست در فصل «مانسون» یعنی اوج بارش در مناطق استوایی با تحلیل موقعیت وارد غاری ترسناک می شود که در روزهای عادی اگر شناگر و غواص ماهری نیز باشید از این غار جان سالم به در نخواهید برد. با جستجوهای مداوم و زمان بر، اولین نشانه کشف شده وجود ردپاهایی است که توجه تیم را جلب می کند دومین نکته وجود دوچرخه هایی در محل است و بالاخره کودکان را در کناره غار پیدا می کنند.

۱۳ کودک تایلندی گمشده پس از ۱۰ روز جستجو چگونه نجات پیدا کردند؟ +فیلم

صحبتی که میان تیم نجات انگلیسی و کودکان رد و بدل می شود به این شرح است:

تیم نجات: شما چند نفر هستید؟

کودکان: سیزده نفر

تیم نجات: سیزده؟عالیه

تیم نجات: ما الان دو نفر هستیم و باید برگردیم

تیم نجات: ما حتما بر میگردیم باشه؟ خیلی از مردم دارن میان ما هم میام

کودکان: چقدر طول می کشه بر گردید؟

تیم نجات: حدود یک هفته شما حدود 10 روز اینجا بودید شما خیلی قوی هستید خیلی قوی

تیم نجات به سمت بچه ها به آرامی شنا می کند

نفر دوم تیم نجات: این لحظه خیلی با شکوه است.

کودکان: چه روزی برای کمک ما خواهید آمد؟

تیم نجات: امیدوارم فردا.

نفر دوم تیم نجات: فردا نیروی دریایی خواهند آمد با دکتر و غذا و همه چیز. شما نور کافی دارید؟ ما براتون نور می گذاریم.

کودکان: شما از کجا هستید؟

تیم نجات: از انگلستان

۱۳ کودک تایلندی گمشده پس از ۱۰ روز جستجو چگونه نجات پیدا کردند؟ +فیلم

نیروی دریایی تایلند وارد عمل می شود و روزانه مقدار زیادی آب به درون غار پمپ می شود به سختی غذا و موارد مورد نیاز کودکان به داخل غار برده می شود و دکتر پیش آنها می ماند تا سلامتی افراد را چک کرده و در صورت نیاز درمان کند. خانواده بعد از چند ساعت مطلع می شوند و به سوی غار در حرکت هستند. شمال تایلند و در نزدیکی غار مسیر بسیار صعب العبور است و سیل و بارندگی های اخیر آن را بدتر از قبل کرده است. کودکان با خانواده ها تلفنی صحبت می کنند و کم کم تمام مردم تایلند مطلع می شوند. خبرنگاران به سمت غار در حرکت هستند. امروز تمام مردم تایلند از نجات کودکان مطلع هستند و برای دیدار با آنها نذر و دعا می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: