کد خبر: ۷۷۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
تعداد بازدید: ۵۴۵
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوع گیری مجلس درباره گردهمایی سازمان منافقین خطاب به مطهری گفت: آقای رئیس جمهور؛ چرا در اروپا در این خصوص موضع نمی گیرید؟

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به علی مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت گفت: ما شاهد اقدامی وقیحانه از سوی دولت فرانسه مبنی بر تجمع منافقین در پاریس بودیم که در این راستا یک اقدام بسیار بی شرمانه در قبال جمهوری اسلامی ایران راه اندازی می کنند و انتظار ما از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این است که این موضوع را به شکل جدی پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: این موضوع قابل قبول نیست ، دولت نباید در این راستا به اقدامات و تذکرات ساده بسنده کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: زمانی که بحث مذاکرات را برای ماندن یا نماندن در برجام با کشورهای اروپایی پیگیری می کنیم، این اتفاق براساس هیچ یک از قوانین بین الملل مورد قبول نیست که کشوری بیاید و اجازه بدهد اشخاصی که ۱۷ هزار نفر از مردم بی گناه و مظلوم ایران را در دوران انقلاب به شهادت رسانده و وضعیتی اسفبار را در کشور ما ایجاد کردند، در دامان آمریکا، عربستان و دیگر کشورها بروند و اینگونه اقدامات وقیحانه را انجام دهند.

وی تاکید کرد: مسئولان کشور باید سفیر فرانسه را از کشور اخراج می کردند و رفتار امروز فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران هر سال تکرار می شود. در سال گذشته نیز منافقین را جمع کردند و موضوع براندازی را در حال پی ریزی و پیگیری هستند.

پور ابراهیمی  افزود: از همین رو در منطقه ای جمع می شوند و اعتراض می کنند به یک اقدام و ما می گوییم این افراد در حال انجام اقدامی هستند، اما با صراحت و با کمال بی شرمی منافقینی که دستشان به خون هزاران شهید ترور آغشته است، امروز حتی برخی که در نشست پاریس بوده اند، از طریق مقامات بین المللی اینترپل در حال پیگیری پرونده آنها هستند و در مجموع این وضعیت برای ما قابل قبول نیست. دولت نباید در این راستا به اقدامات و تذکرات ساده بسنده کند.

وی خطاب به مطهری گفت: آقای مطهری؛ شما خود فرزند شهید هستید که به واسطه همین اقدامات تروریستی به شهادت رسید و انتظار من از مجلس این است که کمیسیون امنیت ملی مجلس در این زمینه بیانیه صادر کرده و وزارت امور خارجه نیز به قضیه ورود پیدا می کرد. آقای رئیس جمهور؛ چرا در اروپا در این خصوص موضع نمی گیرید؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: شما تذکر بجایی دادید و ما حداقل از وزارت خارجه انتظار داریم که سفیر فرانسه را احضار کند، اما شما فرمودید اخراج ولی ما می گوییم سفیر فرانسه حداقل احضار شود، زیرا این برای چندمین بار است که کشور فرانسه چنین اقداماتی را انجام می دهد و انشالله که مسئولان دولتی اقدامات لازم را در این خصوص انجام می دهند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: