کد خبر: ۷۷۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۴۹۶
سخنگوی وزارت خارجه اتریش مطرح کرد؛
به گفته یکی از سخنگوهای وزارت خاررجه اتریش، این کشور درخواست وین برای لغو مصونیت دیپلمات ایرانی را به سفیر ایران در اتریش تقدیم کرده است.
درخواست وین از تهران برای ابطال مصونیت دیپلمات ایرانی دستگیر شده در فرانسه

به گزارش  خبرداغ به نقل از ایلنا ، امروز- سه شنبه اتریش خواستار لغو مصونیت دیپلماتیک دیپلماتی شده که به اتهام درگیری در ادعای توطئه بمب‌گذاری در نشست گروه اپوزیسیون منافقین در فرانسه بازداشت شده است. 

بر اساس ادعای این گزارش این دیپلمات یکی از اعضای سفارت ایران در وین بوده و روز شنبه در آلمان بازداشت شده است. 

به گفته یکی از سخنگوهای وزارت خاررجه اتریش، این کشور درخواست وین برای لغو مصونیت دیپلمات ایرانی را به سفیر ایران در اتریش تقدیم کرده است. سفیر بعد از انتشار اخبار مربوط به توطئه در روز دوشنبه به وزارت خارجه احضار شده است. 

«متیاس فرنباخر» سخنگوی وزارت خارجه اتریش گفته: «اتریش روز سه شنبه به ایران اطلاع داده که این دیپلمات بازداشت شده ظرف ۴۸ ساعت به دلیل وجود حکم بازداشت اروپایی علیه او از موقعیت دیپلماتیک محروم خواهد شد.»

به نقل از «یاهو نیوز»،  به ادعای این رسانه آمریکایی، این دیپلمات یکی از شش فردی است که در بلژیک، فرانسه و آلمان به اتهام توطئه دستگیر شده است.  بازپرسان فدرال بروکسل خبر بازداشت را منتشر کرده‌اند. آنها یک زن و شوهر را که تابعیت بلژیکی و اصلیت ایرانی داشتند را نیز متهم تشخیص داده‌اند. 

بازپرسان بلژیکی مدعی اند که دیپلمات ایرانی در وین با این زوج در ارتباط بوده است.

«یاهو نیوز» به توییت وزیر خارجه کشورمان نیز اشاره کرده که گفته بود همزمانی ادعای اروپایی ها در مورد نقش ایران در توطئه تروریستی با سفر رییس جمهور به سوئیس بسیار عجیب است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: