کد خبر: ۷۷۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۶۳۴
طی سه ماه نخست سال 97، حدود 8 هزار و 246 تن زباله شهری وارد سایت بازیافت جزیره کیش شده است.
ورود بیش از 8 هزار تن زباله شهری به چرخه بازیافت در سه ماهه نخست سالبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در سه ماهه نخست امسال علاوه بر زباله های شهری، یک هزار و 343 تن مواد و ضایعات فضای سبز، یک هزار و 99 ‌تن ضایعات حجیم شهری و 6 ‌تن زباله های بیمارستانی در جزیره کیش بازیافت شدند.

بنابر این گزارش، 612 تن کارتن و کاغذ،491 تن مواد بازیافتی از درب منازل و 338 تن ضایعات پلاستیک و نایلون نیز از سطح جزیره جمع آوری شدند. شیشه، پت و فلزات قابل باز یافت از دیگر اقلامی است که وارد سایت بازیافت کیش می شود.

این زباله ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیکو پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت، پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می‌گردد و مواد آلی پس از فرایند، جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.

همچنین، طی این مدتدر مجموع 472 تن ضایعات از جمله کارتن، فلزات، پلاستیک، مس، نایلون، آلومینیوم، پت(PT)به خارج از جزیره کیش فرستاده شده است.

این گزارش حاکی است،به طور متوسط ماهانه 231 نفر در بخش رفت و روب و ساماندهی شهری، 14 نفر در بخش جمع آوری زباله و 31 نفر در بخش خدمات بازیافت و دفع پسماند در نه ماهه نخست امسالفعالیت کردند.

در جزیره کیش، 2 هزار کانتینر زباله وجود دارد و بطور متوسط در هر ماه 9 خودرو جمع آوری پسماند و 17خودرو جمع آوری ضایعات قابل بازیافت، برای فرایند مدیریت پسماند در حال فعالیت هستند.

دفن روزانه مواد غیر قابل بازیافت، امحاء زباله های عفونی بیمارستانی توسط کوره زباله سوز در سایت، سرند کود کمپوست، بسته بندی و پرس مواد بازیافتی و ضایعات کارتن جهت خروج از جزیره، بازیافت نخاله‌های ساختمانی در سایت و نظارت روزانه ناظران بر سطح شهر و تمام مراکز تجاری، سایت های بازیافت و نخاله از دیگر اقدامات این بخش است.

لازم به ذکر است، در جلسات فرهنگ کیشوندی که هر ماه دو بار برگزار می شود، فرهنگ ترویج جدا سازی زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست به ساکنان تازه وارد جزیره کیش آموزش داده می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: