کد خبر: ۷۷۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۴۰۹
وزیر علوم گفت: برخی کسانی که در آمریکا درس می‌خوانند، احیانا از ایران ارز می‌برند اینها مثل بقیه دانشجویان هستند تا آنجا که ممکن است بانک مرکزی ارز را {برای تحصیل شان} تأمین می کند. منصور غلامی درباره شایعه تعیین ضرب الاجل برای دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در آمریکا برای ترک خاک این کشور قبل از به اجرا درآمدن تحریم ها گفت: خیر چنین مسئله ای نیست، معمولا مراکز علمی آمریکا چنین کاری نمی کنند.
وزیر علوم: ضرب‌الاجلی برای خروج دانشجویان ایرانی از آمریکا وجود ندارد / ممکن است برخی بورس دانشگاه‌های آمریکا باشند اما ایران در آمریکا بورسیه نداردبه گزارش خبرداغ ، وزیر علوم گفت: برخی کسانی که در آمریکا درس می‌خوانند، احیانا از ایران ارز می‌برند اینها مثل بقیه دانشجویان هستند تا آنجا که ممکن است بانک مرکزی ارز را {برای تحصیل شان} تأمین می کند.

منصور غلامی درباره شایعه تعیین ضرب الاجل برای دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در آمریکا برای ترک خاک این کشور قبل از به اجرا درآمدن تحریم ها گفت: خیر چنین مسئله ای نیست، معمولا مراکز علمی آمریکا چنین کاری نمی کنند.

وی با بیان اینکه ما در آمریکا دانشجوی بورسیه نداریم، ادامه داد: بچه هایی که آنجا هستند، ممکن است بورس دانشگاه های آنجا شده باشند اما ایران در آمریکا بورسیه ندارد.

وزیر علوم درباره تأمین ارز دانشجویان حاضر در خارج کشور اظهار کرد: برنامه ها در حال انجام است، مشکل خاصی از نظر ما وجود ندارد، البته مقداری فاصله در پرداخت ارز اتفاق افتاد و زمانش طولانی شد چون از آنجاکه متقاضیان باید در سامانه ثبت نام می کردند، مقداری تراکم متقاضی بعد از ثبت در سامانه به وجود آمد اما وزارت علوم و بانک مرکزی تلاش می کنند این تراکم را کم کنند.

وی درباره تأثیر گرانی ارز بر میزان تقاضای ادامه تحصیل در خارج کشور یادآور شد: مواردی از کانال رسمی به عنوان بورسیه یا استفاده از ارز رسمی براساس رشته های مورد نیاز و صلاحدید دانشگاه ها می خواستند بروند که چون خیلی تعدادشان زیاد نبود الان هم دارد به همان روال انجام می شود.

غلامی اظهار کرد: تعدادی هم قبلا با ارز آزاد می رفتند چون آمار نداشتیم، تلاش کردیم برای اینکه خانواده ها برای تأمیین ارز تحصیل فرزندان شان دچار مشکل نشوند، آنها را هم با راهکاری کمک کنیم و بانک مرکزی به آنها ارز بدهد اما در مجموع ممکن است تقاضا برای تحصیل در خارج کشور کاهش پیدا کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم درباره تأمین ارز دانشجویان مشغول تحصیل در آمریکا یادآور شد: کسانی که در آمریکا درس می خوانند، احیانا از ایران ارز می برند اینها مثل بقیه دانشجویان هستند تا آنجا که ممکن است بانک مرکزی ارز را {برای تحصیل شان} تأمین می کند. البته بحث انتقالش هم یکی از مشکلات است.
منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: