کد خبر: ۷۷۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۵۳۸
نماینده جدید ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نزد دیگر سازمان‌های بین‌المللی در محل کار خود در وین مستقر شد.
استقرار غریب‌آبادی در دفتر نمایندگی ایران در وین/ دیدار با آمانو در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، کاظم غریب‌آبادی پیش از این معاون امور بین‌الملل در ستاد حقوق بشر و از دیپلمات‌های حاضر در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در زمان مسئولیت علی لاریجانی بر پرونده هسته‌ای کشورمان در دولت هشتم بوده است. او در سال‌های گذشته از جمله کارشناسان آشنا به مباحث مذاکرات هسته‌ای نیز بوده است.

غریب‌آبادی همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بوده است.

سفیر و نماینده جدید ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی ماموریت خود را در وین آغاز می‌کند که توافق بین‌المللی برجام تحت تاثیر خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق با خطر از بین رفتن رو به رو است.

غریب‌آبادی قرار است در روزهای آتی با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کند.

بنا بر این گزارش، رضا نجفی دیپلمات برجسته کشورمان که از سال ۱۳۹۲ با آغاز به کار دولت یازدهم و پس از ماموریت علی‌اصغر سلطانیه به عنوان نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشغول به کار شد با آمدن غریب‌آبادی به کشور بازگشته و به احتمال قوی در جایگاه مدیرکل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه که به سمت و جایگاهش پیش از نمایندگی در وین بسیار نزدیک است، قرار خواهد گرفت.

نجفی پیش از ماموریتش در وین، معاون سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، معاون مدیرکل امور سیاسی و بین‌المللی، رییس اداره خلع سلاح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه، نماینده و رایزن خلع سلاح ایران در کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد در نیویورک و جانشین نماینده دائم ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه بوده است.

وی هم‌چنین از سال ۹۲ به عنوان عضو فعال تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، هیات مذاکره‌کننده را همراهی می‌کرد و میزبان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در طول مذاکرات تا کنون بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: