کد خبر: ۷۷۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
تعداد بازدید: ۱۹۸۵
سخنگوی مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه به دلیل بی‌برنامگی دولت اقتصاد کشور دچار بیماری است، گفت: رئیس‌جمهور باید طی ۱۰ روز آینده در تیم اقتصادی خود تغییراتی ایجاد کند.

حسین مقصودی: اقتصاد کشور با بی‌برنامگی دولت دچار بیماری است/لزوم حذف ۳ وزیر و رئیس‌کل بانک مرکزی از بدنه دولتبه گزارش خبرداغ؛ حسین مقصودی در گفت‌وگو با  خانه ملت، با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور، گفت: رئیس‌جمهور باید طی 10 روز آینده در تیم اقتصادی خود تغییراتی ایجاد کرده و وزرایی شامل کار، اقتصاد، جهاد کشاورزی و رئیس‌کل بانک مرکزی باید از بدنه دولت حذف شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به راه‌های خروج کشور از مشکلات و رکود اقتصادی، افزود: امروزه واقعیتی را باید بپذیریم اوضاع اقتصادی کشور چندان خوب نیست و اگر عده‌ای می‌خواهند مشکلات کشور را به خارج از کشور، فتنه یا براندازان نظام جمهوری اسلامی وصل کنند، سخت در اشتباه به سر می‌برند.

بی‌برنامگی دولت اقتصاد را درگیر مشکلات کرده است

وی با بیان اینکه مشکل امروز ملت ایران در زمینه اقتصادی است، افزود: به علت بی‌برنامگی دولت اقتصاد کشور ما دچار بیماری شده و مشکلات اقتصادی بیکاری، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را برای مردم به دنبال داشته است.

مقصودی ادامه داد: مشکل امروز نظام جمهوری اسلامی و دولت درونی است و به کشورهای خارجی ارتباطی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات مردم را باید دریابیم، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های برون‌رفت از مشکلات کشور برگشت به اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و امام راحل (ره) دهه فجر 1357 را با مردم به وجود آورد تا بابی عدالتی، فساد، رشوه، تجمل‌گرایی و غیره در داخل کشور مبارزه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: امروز برای حل مشکلات کشور باید به ارزش‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بازگردیم ولی نه به‌صورت شعاری بلکه عمل‌گرایانه ارزش‌های بزرگان نظام جمهوری اسلامی محقق شود.

آشتی مسئولان با مردم و جوانان

مقصودی با اشاره به فاصله میان مسئولان با مردم و جوانان، افزود:نخبگان کشور ما تنها این تعداد اعضای کابینه دولت نیستند بلکه جوانان بااستعدادی در کشور وجود دارد که با استفاده از اندیشه‌های این جوانان انقلابی و متعهد می‌توانیم از سخت‌ترین مشکلات کشور عبورکنیم.

سخنگوی مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امروز آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان جوان‌ترین فرد کابینه دولت آقای روحانی تحولات عظیمی را در سطح کشور ایجاد کرد و به‌سرعت اسامی کسانی که از قیمت دلار 4200 تومانی سوءاستفاده کرده بودند را به مردم اعلام کرد.

مقصودی تصریح کرد: نیروهای جوان و متخصص همانند آقای آذری جهرمی در بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور به‌کارگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید ضرورت ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در بدنه دولت، افزود: به‌کارگیری بازنشستگان در هر سمت و هر عنوان دولتی و سازمانی حتی به‌عنوان مشاور در ادارات و سازمان‌های مختلف ازجمله شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه در راستای پیشرفت کشور و جلوگیری از بی‌برنامگی باید ممنوع شود.

وی گفت: نیروهای جوان و با استعداد باید در دولت به‌کارگیری شوند ولی در غیر این صورت سخن آشتی با جوانان و مردم وعده توخالی است.

رئیس جمهور نسبت به تغییر کابینه اقدام کند

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بابیان اینکه رئیس‌جمهور باید به‌سرعت طی 10 روز آینده در تیم اقتصادی خود تغییراتی ایجاد کند، افزود: وزرایی شامل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس‌کل بانک مرکزی باید از بدنه دولت حذف شوند.

مقصودی با بیان اینکه وزرای نخبه و جوانان باید به‌جای وزرای پیر و سالخورده در بدنه دولت به‌کارگیری شود، تصریح کرد: همچنین برخی از وزرا همانند وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور و وزیر صنعت نیز باید در مدل فعالیت خود تغییر و تحولاتی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه دولت به علل نارضایتی مردم در کشور، تصریح کرد: مؤسسات مالی و اعتباری سرمایه‌های مردم را پس نداده اند و دولت متعهد شده بود که سرمایه‌های مردم را بازگرداند و اگر دولت توانایی تحقق این وعده را ندارد، نباید این مؤسسات را باطل می‌کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بازاریان ما به دلیل سیاست نادرست نظام اقتصادی کشور سرمایه‌های خود را ازدست‌داده‌اند و افزایش بی‌رویه مالیات کمر اصناف و بازاریان ما را شکسته است.

بخورد قاطع با متولیان مفاسد اقتصادی در کشور

سخنگوی مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برای جلب اعتماد مردم باید قاطعانه با متولیان مفاسد اقتصادی کشور برخورد شود، افزود: متاسفانه افرادی در این نظام به‌عنوان یقه‌سفید و آقازاده فسادی انجام می‌دهند و برخوردی با آن‌ها نمی‌شود مردم نیز حق‌دارند از شرایط فعلی گلایه‌مند باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یادآور شد: اکنون بدون نگاه به آغوش غرب و شرق باید به نیروهای متخصص داخلی متکی شویم تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یاید./

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: