کد خبر: ۷۷۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
تعداد بازدید: ۶۷۲
گردشگری در مسیر توسعه و پیشرفت؛
توافقنامه اوليه پروژه «شکوه تخت‌جمشید» بین شرکت توسعه‌ گردشگری ایران و شرکت LDA اتریش امضا شد.
این توافقنامه در نشست بین علی جیرفتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران و هلموت ریگوارت مدیرعامل شرکت LDA شامگاه چهارشنبه 6 تیر 97 در هتل بین‌المللی لاله تهران به‌امضا رسید.



به‌گزارش خبرداغ به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران، علی جیرفتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در پایان این نشست گفت: «پروژه "شکوه تخت‌جمشید" كه مقرر شده تامين مالي آن از طريق فاينانس يكي از بانكهاي كشور اتريش انجام شود، در پنج بخش اجرا خواهد شد. در بخش اول محوطه سايت تخت جمشيد و عناصر آن براساس استانداردهاي يونسكو و سازمان ميراث فرهنگي مستند، ایمن و پاک‌سازی می‌شود، ساختمان ورودی جدیدی مهیا می‌شود که شامل بخشهاي بلیت‌فروشی، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات، کتاب‌فروشی و... خواهد بود.»

او افزود: «در بخش دوم پروژه فضاي وی‌آی‌پی، سالن جلسات، و همچنین ساختمان و گیت خروجی الکترونیکی اجرا خواهد شد. در این فاز همچنین برنامه‌ریزی برای ايجاد سامانه راهنمایی تورها در ساعات مختلف روز و شب انجام خواهد شد.»

جیرفتی با بیان این‌که بخش سوم پروژه به برنامه‌ی جدید نور و صدا اختصاص دارد، گفت: «در این مرحله آدیتوریوم جدید راه‌اندازی می‌شود و برنامه‌هایی از قبیل ویدئومپینگ و لیزرشو با آخرين تكنولوژيها و فناوريهاي روز اجرایی خواهد شد و بدین‌وسیله اطلاعات تاریخی تخت جمشید در شکل جذابی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

او اضافه کرد: «در بخش چهارم و پنجم موزه‌ی تخت‌جمشید تکمیل خواهد شد و همچنین محوطه‌ی اطراف تخت‌جمشید برای برگزاری رویدادهای بزرگ سامان‌دهی می‌شود. اجرای آموزش‌های تخصصی برای کارکنان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.»

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران تأکید کرد: «معاونت میراث‌فرهنگی کشور به‌عنوان ناظر در این پروژه حاضر خواهد بود تا در تمام مراحل رعایت استانداردهای یونسکو برای این سایت میراث جهانی را زیر نظر داشته باشد.»
او گفت: «با اجرای این پروژه بین 300 تا 500 فرصت شغلی به‌صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.»

هلموت ریگوارت، مدیرعامل شرکت LDA اتریش نیز گفت: « ابتدا لازم می‌دانم از تیم بسیار حرفه‌ای شرکت توسعه‌ گردشگری ایران و نیز سازمان میراث‌فرهنگی‌، صنایع‌دستی گردشگری ایران تشکر کنم. پیش‌تر نشست خوبی با آقای دكتر مونسان داشتیم و امروز در نشستی که با آقای جیرفتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری داشتیم، بر سر شرایط و ضوابط اجرای پروژه تخت‌جمشید به توافق رسیدیم. امیدوارم با همین سرعت که توافقات اولیه انجام شد، این پروژه جذاب کلید بخورد تا درنهایت دنیا بتواند زیبایی کامل تخت‌جمشید را مشاهده کند.»

او تصریح کرد: «شرکت LTA و گروه شرکت‌های همکار ما در این پروژه به‌شکل تخصصی در امور سایت‌های تاریخی فعالیت می‌کنند و قطعاً فعالیت‌ها هیچ خطری را متوجه تخت‌جمشید نخواهد کرد و هدف اصلی این پروژه توسعه‌ی این سایت و آماده کردن آن برای ایجاد تجربه‌ای تازه و منحصربه‌فرد در بازدید از این اثر تاریخی است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: