کد خبر: ۷۷۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۷۹۶
امروز صورت گرفت؛
اعضای کمیسیون فرهنگی در جلسه با استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اولین مأموریت نمایندگان ادامه راه شهیدان است، بیان کردند: فاصله‌ای بین فرهنگ اهل بیت و دفاع مقدس وجود ندارد.
دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با استاندار خراسان رضوی/ تأکید بر ارتقا ظرفیت‌های گردشگری مشهد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اعضای کمیسیون فرهنگی صبح امروز با علی رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی دیدار کردند.

استاندار خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به نمایندگان مجلس و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: هفتم تیر ماه نماد وحدت بین دولت، مجلس و قوه قضائیه است؛ انقلاب اسلامی با نام خدا و اعتقاد به ظرفیت‌های ملی با هدف توسعه عدالت شکل گرفت؛ همه تلاش دشمنان از بین بردن ریشه‌های فرهنگی و اعتقادات مردم به خدا است.

رشیدیان با اشاره به ظرفیت ویژه استان خراسان بیان کرد: اولین جاذبه این استان وجود حرم مطهر امام رضا (ع) است که بیش از ۳۰ میلیون نفر زائر را پذیرا است. کمیسیون فرهنگی می‌تواند با اقدامات ویژه در بازتولید مسائل فرهنگی اشکالات موجود را با توجه به هجمه‌ها و حمله‌های دشمنان برطرف کند.

وی اظهار کرد: ظرفیت زیارت، ظرفیت نابی است چرا که می‌توان با استفاده از آن مسائل فرهنگی را در بین زائران گسترش داد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف شهر مشهد بیان کرد: شهر مشهد از نظر تاریخی، تمدن، فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی ظرفیت بسیار دارد، وجود بزرگانی مانند فردوسی، عطار و خیام می‌تواند ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر باشد.

وی ادامه داد: در هفته پژوهش استان خراسان به عنوان اولین استان انتخاب می‌شود و بانک‌ها و  بخش خصوصی از دستاوردهای دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و ... می‌توانند استفاده‌ها کنند.

رشیدیان با بیان اینکه حدود هزار و ۲۰۰ نفر در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کنند، افزود: این افراد با توجه به دستور مقام معظم رهبری باید در دو حوزه حمایت شوند؛ یکی از این حوزه‌ها حوزه فرهنگی است و دیگری عمران است؛ جشنواره‌ها و رویدادهای مهمی نیز سالانه در این استان برگزار می‌شود مانند نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره فجر، تئاتر، فیلم و غیره، همچنین هنرمندان استان خراسان در زمینه‌های نقاشی، گرافیک و ... نیز رتبه بالایی در کشور به خود اختصاص می‌دهند.

فاصله‌ای بین فرهنگ اهل بیت و دفاع مقدس وجود ندارد

بنابراین گزارش احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن گرامیداشت هفتم تیر ماه بیان کرد: این روز از جهات مختلف برای کشور ما نقطه عطف محسوب می‌شود، امروزه ما در کشور به وحدت نیاز داریم و این امر زمانی محقق می‌شود که بنا بر فرمایش امام همه به جای "همه با من" به "همه با هم" توجه کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوه شهید بهشتی تأکید کرد: شهید بهشتی در گفت وگوها با جریان‌های مخالف نظرات مخالف درست را می‌پذیرفت، امروز ما به شدت به این فرهنگ نیاز داریم.

مازنی ادامه داد: بر اساس آمار ۱۷ هزار نفر توسط تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند، می‌توان گفت در همه روزهای سال یک یا چند نفر ترور شده‌اند.

وی گفت: خطوط مختلف و جریان‌های سیاسی زیادی پس از انقلاب در کشور وجود داشت و جوانان با بحران سیاسی مواجه بودند، در جاهای عناصری وجود داشت که به عنوان درون انقلاب تعریف شده بودند اما مشخص نبود اندیشه چه کسی درست است اما پس از شهادت بهشتی مسیر مشخص شد؛ همان طور که در عاشورای حسینی بسیاری از خطوط مشخص شد در عاشورای ۷ تیر ۱۳۶۰ هجری شمسی نیز به نوعی جریان‌های انقلابی مشخص گردید.

مازنی اظهار کرد: بر اساس دیدگاه شهید بهشتی شورا و ولایت به ویژه در عصر غیبت اهمیت زیادی دارد که نشان‌دهنده اهمیت امامت، دموکراسی و مردم سالاری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه مأموریت اعضای کمیسیون فرهنگی ادامه دادن راه شهدا است، بیان کرد: ما در حوزه مدیریت قوانین، نظارت و پشتیبانی، در حوزه فرهنگ تمام تلاش خود را به کار می بریم.

وی با تأکید بر اقدام نهادهای فرهنگی در جهت هم افزایی تصریح کرد: سازمان دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه قم، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان صدا و سیما، سازمان صنایع دستی و گردشگری و ... به هم افزایی نیاز دارند تا در یک مسیر هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به نقش بی‌بدیل استاندار در توسعه حوزه فرهنگ گفت: نمایندگی شعبه‌ای از کمیسیون فرهنگی در استان خراسان رضوی را در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ هر چقدر در حوزه فرهنگ وقت و پول صرف شود در سایر حوزه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: در آسیب‌های اجتماعی با توسعه حوزه فرهنگی می‌توان به عنوان پیشگیری عمل کرد؛ در حوزه اقتصاد، فرهنگ منشأ کار، مصرف، تولید و ... در حوزه سیاست فرهنگ منشأ مشارکت، مدارا و ... است.

مازنی با اشاره به ظرفیت گردشگری حرم امام رضا (ع) گفت: متأسفانه هر زمان بحث گردشگری مطرح می‌شود موضوعات تفریحات نامشروع پیش می آید این در حالی است که نه مردم ما و نه ملت‌های دیگر برای این هدف سفر نمی‌کنند؛ طرح زیارت امام رضا(ع) و گردشگری می‌تواند به حوزه گردش کمک‌های بسیاری کند.

زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در استان خراسان ایجاد شود

سید فاطمه ذوالقدر نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم در استان خراسان برای تسهیل حضور زائران فراهم شود، گفت: برخی از کشورهای آفریقایی پرواز مستقیم به استان خراسان را ندارند؛ خطوط هوایی کشور برای اینگونه پروازها باید اقدامات مناسب را انجام دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با هدایت توریستی که واحد مشهد می‌شود گردشگری را در شهرهای دیگر نیز رونق داد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه زنان گفت: آمار زنان سرپرست خانواده بالاست، ما در بودجه ۹۷ نیم درصد از مجموع اعتبارات استان‌ها را به مسئله زنان اختصاص دادیم؛ امیدواریم این بودجه در سال‌های بعد افزایش یابد؛ توجه به زنان سرپرست خانواده می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار باشد.

مشهد ایران کوچک است

جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن گرامیداشت هفتم تیرماه بیان کرد: این روز نماد وحدت تمام قوا است؛ سران آمریکایی چه نظام قبلی و چه جدید با یکدیگر تفاوتی ندارند؛ دولت پیشین فکر می‌کرد با جنگ راه به جایی نمی برد اما دولت کنونی می‌اندیشد می‌تواند با ایجاد مشکلات ایران را دچار اخلال کند این در حالی است که با اتحاد می‌توانیم تمام مسائل را حل کنیم.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشهد ایران کوچک است و می‌توانیم تمام همدلی‌ها را در صحن امام رضا ببینیم؛ مسئولان استانی می‌توانند با همدلی و گسترش گردشگری بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون نظارت و قانون‌گذاری‌های لازم را انجام می‌دهند.

مشهد ظرفیت‌های گردشگری، علمی و پژوهشی بالایی دارد

اصغر مسعودی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: مشهد ظرفیت‌های گردشگری، علمی، پژوهشی و ... زیادی دارد و می‌تواند از جاذبه حرم مطهر امام رضا (ع) در جذب گردشگر استفاده کند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشهد هزار و ۲۰۰ حاشیه‌نشین دارد؛ با این همه ظرفیت گردشگری می‌توان مشکلات حاشیه‌نشینان را رفع کرد و حاشیه‌نشینی را از بین برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: