کد خبر: ۷۷۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
تعداد بازدید: ۲۱۸۰
مقصودی در نطق میان دستورخطاب به رئیس جمهور:
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در نطق میان دستور، گفت: کارگران امنیت شغلی ندارند همچنین وضعیت معیشت بازنشستگان نیز نامناسب است.
کارگران امنیت شغلی ندارند/وضعیت معیشتی بازنشستگان نامناسب استبه گزارش سرویس سیاسی خبرداغ به نقل از  خانه ملت، حسین مقصودی در نشست علنی امروز (سه شنبه 5 تیر ماه) مجلس شوای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام بر مردم ایران به ویژه حوزه انتخابیه خود، گفت: از بیانات و توصیه های حکیمانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری در جمع  نمایندگان تقدیر و تشکر می کنم ان شاالله نمایندگان عزیز به ویژه هیات رئیسه و خاص ریاست محترم مجلس این رهنمودهای را سرلوحه عملی کار خود قرار دهند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: ماه هاست دلسوزان نظام از تمام جریان های سیاسی از سالخوردگی و بی انگیزگی و از هم گسیختگی و بی برنامگی  تیم اقتصادی دولت صحبت می کنند اما  رئیس جمهور محترم شاید گوش شنوا نداشت و همه را سیاسی دید و نتیجه آن را دیروز در کف خیابان ها دیدیم.

وی بیان کرد: رئیس جمهور صدای نمایندگان را در رای ناپلئونی به وزیر کار ندید و امروز صدای آن را در خیابان ها می شنویم؛ روزهای اخیر همه تفاوت وزاری سالخورده با وزیر جوان را دیدند وزاری خسته و بی رمق کابینه هر روز از دست های پشت پرده و افشاگری غریب الوقوع خبر می دادند اما وزیر جوان کابینه آقای آذری جهرمی وعده افشا داد  وکمی بعد پشت پرده را افشا کرد به همین دلیل از ایشان تشکر می کنم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: از کیاست آقای قاضی زاده، سلطانی‌فر، وزرای اطلاعات، کشور و دفاع تشکر می کنم و به وزیر آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت و  علوم توصیه می کنم به تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت خود بیش از آنچه که هست عمل کنند.

مقصودی با بیان اینکه نمی دانم باید از کدام درد مردم صحبت کرد، خاطرنشان کرد: باید از درد کارگران و ناکارآمدی وزیر کار و رفاه که نه کارگران امنیت شغلی دارند و نه بازنشستگان معیشتی دارند و نه سازمان تامین اجتماعی ما امنیت دارد صحبت کرد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی دچار سالخوردگی و ضعف است به همین دلیل باغداران و گندمکاران ما درگیر شده اند و منابع طبیعی همچون هیولا بر سر مردم روستاها ایستاده است؛ جناب آقای رئیس جمهور پنبه را از گوش خود درآورید و از اتاق  شیشه ای بیرون آیید و بین مردم بروید و صدای بیکاران، زنان بیوه، اعتیاد، افسردگی جوانان، بی ارزشی پول ایران و شکسته شدن کمر کاسبان خرد و کوچک را بشنوید و فکری به حال تیم اقتصادی خود کنید.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اگر وزای کار، اقتصاد، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی را به هر دلیلی چه رقابتی چه رفاقتی نگه داشته اید بدانید خیانت شما آقای رئیس جمهور در تاریخ ایران و در این زمان ثبت و ضبط خواهد شد، اضافه کرد:  در اقتصاد، دولت روحانی بیمار است چراکه غلط ترین تصمیم دولت تثبیت نرخ ارز 4200 تومانی بود همان دلاری که مشهور به دلار جهانگیری است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در این 3 ماه 19 میلیارد دلار به نرخ 4200 تومانی ثبت سفارش شد یعنی دو برابر سال گذشته و این دلیل وجود رانت در این نرخ است؛ چه مرجعی نظارت می کند که واردکنندگان کالا با ارز 4200 تومانی کالا را وارد کنند و در بازار بفروشند. از مجلس درخواست دارم کمیته ای جهت پیگیری این کار تشکیل دهد.

مقصودی خاطرنشان کرد: دلیل حاکم شدن نرخ های غیررسمی و قاچاق از 6200 تا 9 هزار تومان چیست اگر 50 درصد نرخ تخصیص یافته را با نرخ دلار جهانگیری یعنی 4200 تومانی و بازار آزاد مقایسه کنیم 20 هزار میلیارد تومان در این سه ماه یعنی پول و رانت به جیب چه کسانی رفته است؟

وی با اشاره به راه حل های لازم برای رفع مشکلات، اظهار کرد: توجه عملی به اندیشه های امام و مقام معظم رهبری، عزم فوری وزرای کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی و رئیس بانک مرکزی، آشتی با جوانان که امروز افسرده شده‌اند، حذف تمام بازنشستگان از بدنه دولت، کوتاه کردن دست منابع طبیعی از سر مردم و آشتی با معلمان به ویژه معلمان حق التدریس از جمله راه حل های مورد نظر است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان افزود: حضرت علی می فرمایند 4 چیز باعث شکست دولت ها می‌شود: ضایع کردن اصول، سرگرم شدن با امور کم اهمیت، به کار گمارده شدن آدم های پست و کنار گذاردن انسان های شایسته.

پایان پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
لطفا وزریر مسکن وشهرسازی راهم اضافه کنید ایشان هم عملکرد بسیار ضعیفی داشتند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: