کد خبر: ۷۷۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۶۰۱
طبق برنامه جدید دولت انگلیس قرار است فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا به افراد زیر ۱۶ سال به منظور مقابله با بحران چاقی در این کشور ممنوع اعلام شود
ممنوعیت فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا به افراد زیر ۱۶ سالدولت انگلیس برای مقابله با بحران چاقی فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا به افراد زیر ۱۶ سال را ممنوع می‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین، طبق برنامه جدید دولت انگلیس قرار است فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا به افراد زیر ۱۶ سال به منظور مقابله با بحران چاقی(Obesity) در این کشور ممنوع اعلام شود.

همچنین بر اساس این برنامه که به دنبال کاهش تعداد کودکان چاق تا سال ۲۰۳۰ است رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها موظف هستند جزئیات کالری مواد غذایی مصرفی را روی منوی غذای خود درج کنند. علاوه بر این، محدودیت‌هایی در تبلیغات مواد غذایی سرشار از نمک و مواد قندی اعمال می‌شود.

از هر سه کودک در انگلیس یک نفر هنگام اتمام دوره دبستان به چاقی یا اضافه وزن دچار است و این شرایط در مناطق محروم وخیم‌تر است. چاقی در دوران کودکی فشار مضاعفی را بر سیستم سلامت عمومی وارد می‌کند و می‌تواند به انواعی از مشکلات جسمی در دوران بعدی زندگی منجر شود.

ممنوعیت فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا به افراد زیر ۱۶ سال بخشی از برنامه دولت انگلیس است. در حال حاضر یک چهارم از کودکان شش تا ۹ ساله در انگلیس از این نوشیدنی‌ها مصرف می‌کنند که اغلب مقدار کافئینی برابر با یک فنجان قهوه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: