کد خبر: ۷۷۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۵۲۴
گوگل در حال کار روی یک پلتفرم هوش مصنوعی است که می توان زمان مرگ افراد را سریع تر از پزشکان تشخیص دهد.
پروژه جدید گوگل ترسناک است یا مفید و کاربردی؟ / وقتی هوش مصنوعی زمان مرگتان را تعیین می کند

گوگل در حال کار روی یک پلتفرم هوش مصنوعی است که می توان زمان مرگ افراد را سریع تر از پزشکان تشخیص دهد. 

به گزارش خبرداغ  به نقل از یو اس آ تو دی ، به نظر می رسد هوش مصنوعی می تواند سریع تر از پرشکان مرگ را پیش بینی کند.

اگرچه این پروژه فعلا در حد طرح است، اما پژوهشگران بخش هوش مصنوعی گوگل معتقدند؛  هوش مصنوعی می تواند برای بیماران نقطه امن بالاتری خلق کند. 
این الگوریتم می تواند به سرعت به پرونده پزشکی بیمار برای داده های مهم دسترسی پیدا کند که در نتیجه  احتمال زنده ماندن آنها را افزایش می دهد.

مرگ برای همه افراد رخ می دهد و قرار نیست هیچ یک از ما از مرگ فرار کنیم. اما شاید بهترین کاری که می توان انجام داد این است که امیدوار باشیم که از زمان وقوع مرگ خود مطلع باشیم. درواقع بسیاری از افراد دوست ندارند به طور ناگهانی عزیزان خود را از دست دهند و یا فرصت خداحافظی با آنان را نداشته باشند.

اکنون به نظر می رسد این نگرانی ها رو به پایان است، چرا که هوش مصنوعی گوگل می تواند زمان وقوع مرگ را تخمین بزند. برای مثال در بخشی از این پروژه، پزشکان زمان مرگ بیماری که مبتلا به سرطان ریه است را تا 93.3 درصد تشخیص دادند در حالی که هوش مصنوعی گوگل این رقم را 20 درصد تشخیص داد و اتفاقا حق با هوش مصنوعی گوگل بود.

الگوریتم گوگل به وضوح کامل نیست، اما حداقل 2 برابر پزشکان دقیق است. متخصصان پزشکی می توانند تحت تأثیر توانایی هوش مصنوعی  گوگل به تجزیه و تحلیل دقیق تر اطلاعات از قبیل یادداشت نویسی در قالب فایل های پی دی اف بپردازند و یا نمودارهایی ترسیم کنند. 

این فناوری نه تنها زمان مرگ را تشخیص می دهد بلکه می تواند وضعیت سلامت بیمار را تخمین بزند و نگرشی هشیارانه در اختیار بیماران بگذارد.

شاید این تکنولوژی به نظر ترسناک برسد، اما باور کنید برای برخی بیماران حکم کیمیا را دارد.


 انتخاب


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: