کد خبر: ۷۷۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید: ۴۶۲
یک نقد ساده به اظهارات نامفهوم معاون اول رییس جمهور
افاضات امروز معاون اول رییس جمهور، البته قبلتر نیز از زبان دیگر مقامات اقتصادی دولت از جمله نهاوندیان و نوبخت شنیده شده بود. یک اظهارنظر کلی و تاکید بر «عدم نگرانی مردم درباره وضعیت معیشتی» ! عجیب است این جملات شگفت انگیز از زبان جهانگیری که خود از منتقدان وضعیت مشابه در دوران احمدی نژاد بود. او حالا همان جملات را با همان ادبیات تکرار می کند! اما آقای جهانگیری! حقیقتاً این دلار و آن سکه و و قیمت های سر به فلک کشیده، جای نگرانی ندارد؟! یک جمله مبهم دیگر نیز شنیده می شود؛ «جای نگرانی درباره تامین مایحتاج مردم نیست»! مردم چشم دارند و می بینند که «مایحتاج مورد نیاز» تامین است، الحمدلله به وفور نیز هست، اما با کدام پول این اجناس سر به فلک کشیده را خریداری کنند؟! تاریخ مصرف این قبیل اظهارات و حرف درمانی ها (!) سالهاست که گذشته است! حقیقتاً به خاطر این بی خیالی شما نگرانیم!
باز هم افاضات کلیشه ای؛ این بار از سوی جهانگیری: جای نگرانی درباره وضعیت معشیتی و تامین مایحتاج مردم نیست! / آقای جهانگیری! این دلار، آن سکه و قیمت های سر به فلک کشیده، جای نگرانی ندارد؟!/ مردم می بینند که «مایحتاج مورد نیاز» تامین است، اما با کدام پول این اجناس را خریداری کنند؟! / از بی خیالی شما نگرانیم!

ساعاتی پیش، تیم اقتصادی دولت با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس، توضیحاتی به نمایندگان ارائه داد که برخی نمایندگان، اظهارات اسحاق جهانگیری را در این جلسه منتشر کرده اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب» ؛ جهانگیری ر این جلسفه، همان اهظاراتی را به زبان آورد که طی روزهای گذشته توسط برخی دیگر از اعضای تیم اقتصادی دولت، من جمله نوبخت و نهاوندیان شنیده شده بود.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور تیم اقتصادی دولت در جلسه غیرعلنی برای بررسی گرانی‌های اخیر، گفت: در این جلسه آقای جهانگیری گزارش بسیار مبسوطی در مورد اقدامات انجام شده برای مقابله با گرانی‌ها ارائه و تاکید کرد که جای نگرانی درباره مسائل اقتصادی و وضعیت معشیتی مردم نیست، راهکارهایی برای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه آقای جهانگیری به عنوان فرمانده اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گزارش بسیار مبسوط و خوبی درباره اقدامات انجام شده علیه ایادی استکبار در موضوع اقتصادی ارائه و اعلام کرد کارگروهی از قوای سه‌گانه برای مبارزه جدی‌تر با مسائل و مشکلات پیش‌رو تشکیل شده است، مشکلاتی که دشمنان قسم خورده ما در بعد از برجام برای ما رقم زدند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بر اساس توضیحات داده شده در این کارگروه، راهکارهای اساسی اندیشیده شده تا بتوان مایحتاج مورد نیاز مردم را تامین کرد، همچنین مواد اولیه به کارخانجات و بخش صنعت داده شده و واردات در این موارد بدون محدودیت صورت گیرد، لذا جای نگرانی برای مسائل اقتصادی مردم و وضعیت معیشت آنها وجود ندارد.

حسن‌پور در مورد موضوع گرانی‌های اخیر، گفت: قرار شد دولت طی هفته‌های آینده تصمیم‌گیری‌ها و نظارت های خود را اعلام کرده و کنترلش را بر وضعیت بازار بیشتر کند، همچنین این توضیح داده شد که کالاهای ضروری با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد شده به همین دلیل باید در زمان فروش نیز نرخ های مصوب اعلامی را اعمال کند.

وی در پایان در مورد موضوع افزایش قیمت ارز نیز گفت: در این باره نیز دولت‌ در هفته‌های آینده سیاست‌های کلی خود را اعلام می‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز درباره راهکارهای جهانگیری برای ایجاد ثبات در بازار سکه و ارز عنوان کرد: ایشان اشاره‌ای به راهکار نداشتند اما قبول داشتند که این نقدینگی باید به خوبی هدایت شود.

از بی خیالی شما نگرانیم!

افاضات امروز معاون اول رییس جمهور، البته قبلتر نیز از زبان دیگر مقامات اقتصادی دولت از جمله نهاوندیان و نوبخت شنیده شده بود. یک اظهارنظر کلی و تاکید بر «عدم نگرانی مردم درباره وضعیت معیشتی» ! عجیب است این جملات شگفت انگیز از زبان جهانگیری که خود از منتقدان وضعیت مشابه در دوران احمدی نژاد بود. او حالا همان جملات را با همان ادبیات تکرار می کند! اما آقای جهانگیری! این دلار و آن سکه و قیمت های سر به فلک کشیده، جای نگرانی ندارد؟!

یک جمله مبهم دیگر نیز شنیده می شود؛ «جای نگرانی درباره تامین مایحتاج مردم نیست»! مردم چشم دارند و می بینند که «مایحتاج مورد نیاز» تامین است، الحمدلله به وفور نیز هست، اما با کدام پول این اجناس سر به فلک کشیده را خریداری کنند؟! تاریخ مصرف این قبیل اظهارات و حرف درمانی ها (!) سالهاست که گذشته است!

حقیقتاً به خاطر این بی خیالی شما حیرانیم و هم نگران!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: