کد خبر: ۷۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۶۰۴
یک مطالعه ژنتیکی گسترده که با کمک ابزارهای فناوری و بررسی داده های پر تعداد انجام شده، نشان داد که برخی از بیماری های روانی قابل ردیابی هستند.
بیماری های روانی ردیابی می شوند / روشی جدید برای درمان اختلالات اعصاب و روان

یک مطالعه ژنتیکی گسترده که با کمک ابزارهای فناوری و بررسی داده های پر تعداد انجام شده، نشان داد که برخی از بیماری های روانی قابل ردیابی هستند. 

به گزارش خبرداغ  به نقل از گیزمودو، گروهی از پژوهشگران موفق شدند، ارتباطات گسترده ای را بین بیماری های روانی و کدهای ژنتیکی کشف کنند.
این نتایج با کمک بررسی  ژن های یک میلیون نفر به دست آمده است. برای مثال از جمله نتایج به دست آمده از طریق این بررسی ها می توان به نتایج در خصوص انواع افسردگی و اسکیزوفرنی اشاره کرد.  جالب تر این که، حتی بین بیماری های روانی و دیگر مشکلات بهداشتی از جمله بیماری های قلبی نیز ارتباطاتی وجود دارد.

یک گروه بین المللی از محققان ایالات متحده آمریکا، انگلستان، چین، سنگاپور، ژاپن و استرالیا در خصوص این پروژه همکاری کرده اند. آنها اطلاعات ژنتیکی 265 هزار بیمار را بررسی کرده اند  و در نهایت تشخیص داده اند که حداقل یکی از 25 اختلال مغزی رایج بین افراد با کدهای ژنتیکی آن ها مطابقت دارد.

اما افزون بر این مشکلات، پژوهشگران موفقق شدند کدهای  اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر و مولتیپل اسکلروز،  میگرن، صرع و سکته مغزی راه نیز ردیابی کنند. 

 به طور خاص، افرادی که دارای نارسایی انقباضی، اختلال وسواسی-اجباری یا اسکیزوفرنی بودند بیشترین همپوشانی ژنتیکی را با یکدیگر داشتند.برای مثال افراد مبتلا به اسکیزوفرنی تمایلی آشکار برای به اشتراک گذاری ژنتیکی با افراد مبتلا به بیماری های روانی دیگری مانند افسردگی داشتند.

بریان نئل، مدیر ژنتیک جمعیت در مرکز ام آی تی و پژوهشگربیمارستان عمومی هاروارد و ماساچوست، در بیانیه ای می گوید: "این کار باعث شد ما تغییرات مغز را در جریان اختلالات روانی بررسی کنیم . ما توانستیم تأثیرات ژنتیکی و الگوهای همپوشان بین اختلالات مختلف را کشف کنیم، بنابراین ممکن است  بتوانیم عوامل اصلی اختلالات را بهتر درک کنیم و به طور بالقوه مکانیزم های خاصی را برای درمان مناسب طراحی کنیم."


  انتخاب

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: