کد خبر: ۷۷۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
تعداد بازدید: ۴۸۶
در هلند؛
معاون رئیس‌جمهور در امور حقوقی که به هلند سفر کرده است، با دبیرکل دیوان دائمی داوری که قدیمی‌ترین نهاد حقوقی بین‌المللی در هلند است، دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با دبیرکل دیوان دائمی داوری در لاهه دیدار کرد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، لعیا جنیدی در این دیدار با اشاره به تجربیات دیرینه حقوقی ایران در زمینه تدوین اسناد بین‌‌‌‌‌المللی داوری و اجرای قواعد داوری آنسیترال، مراکز مختلف داوری کشورمان و فعالیت‌‌‌‌‌‌‌های حقوقی این نهادها را به تفصیل معرفی و خواستار همکاری‌‌‌‌های تخصصی دیوان با نهادهای مزیور شد. 

وی همچنین ظرفیت‌‌‌های دانشگاهی و آموزشی ایران در جهت همکاری‌‌‌‌‌های آتی در کلیه زمینه‌‌‌های حقوقی را برشمرد و خواستار آن شد که طرفین در این زمینه‌‌‌‌ها در مورد برنامه‌‌‌‌‌های مشخص و تخصصی مشترک در ایران وارد همکاری شوند.

معاون رئیس‌‌‌جمهور در امور حقوقی ادامه داد: ایران به عنوان یک کشور عضو دیوان آمادگی بهره‌‌‌‌مندی از خدمات فنی - تخصصی این نهاد حقوقی بین‌‌‌المللی را دارد و مناسب است برنامه‌‌‌‌هایی برای توانمندسازی نهادهای تخصصی کشورمان در این زمینه ارائه شود.

هوگو سیبلز، دبیرکل دیوان دائمی داوری نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به معاون حقوقی رئیس‌‌‌‌جمهور کشورمان، به پیشینه و حضور فعال ایران در اجلاس‌‌‌های بین‌‌‌‌المللی مربوط به حل و فصل اختلافات بین‌‌‌‌‌المللی اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای تجارب خوبی در زمینه داوری بین‌‌‌المللی است و بر این اساس، ظرفیت‌‌‌های علمی و تجربی موجود در ایران فرصت مناسبی برای گسترش همکاری‌ها ارزیابی می‌‌‌شود. 

طرفین در این دیدار همچنین درخصوص موافقتنامه‌‌‌‌های همکاری امضا شده فیمابین و نیز پیشنهاد موافقتنامه میزبان گفت‌وگوهایی داشتند و مقرر شد موارد مطرح شده از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

در حاشیه این دیدار، لعیا جنیدی از مقر دیوان‌‌‌های بین‌‌‌المللی و کتابخانه کاخ صلح و نیز آثاری قدیمی از کشورمان در این مجموعه بازدید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: