کد خبر: ۷۷۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۷۵۱
دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: دولت در تصویب تعیین محل‌های خاص برای تجمعات حسن نیت داشت، این به عنوان یک حق در منشور حقوق شهروندی و قانون اساسی آمده است.
مولاوردی: مصوبه تجمعات محدود به احزاب نیست
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: دولت در تصویب تعیین محل‌های خاص برای تجمعات حسن نیت داشت، این به عنوان یک حق در منشور حقوق شهروندی و قانون اساسی آمده است.

شهیندخت مولاوردی درباره اجرای مصوبه دولت در موضوع تعیین محل های خاص برای تجمعات و دغدغه های مربوط به این مصوبه از جمله فیلم برداری نشدن و تحت تعقیب قرار نگرفتن معترضان، گفت: دولت حسن نیت دارد، این موضوع به عنوان یک حق در منشور حقوق شهروندی و قانون اساسی آمده است.

وی افزود: اینکه بعداً در اجرای این تصمیم چه اتفاقی می افتد، واقعا از الان مشخص نیست و تضمین خاصی در مصوبه تعیین مکان های اعتراضی لازم نمی بینیم. اما مصوبه دولت برای مدیریت و ساماندهی تجمعات است تا تجمع به اغتشاش کشیده نشود و امنیت تجمع کنندگان حفظ شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی درباره دو طرفه بودن مباحث هنگام تجمعات اعتراضی و اینکه نماینده دستگاه مسئول در تجمع حاضر و پاسخگو باشد، اظهار کرد: مصوبه دولت ناظر به این مسئله نیست، صرفا برای تعیین محل تجمعات اعتراضی است تا تجمعات از حالت پراکنده خارج و مدیریت و ساماندهی شوند تا به توان برای تأمین امنیت تجمع کنندگان بتوان پاسخگو بود.

وی درباره محدودشدن صدور مجوز تجمعات به احزاب و اصناف افزود: خیر این طور نیست. مصوبه دولت تعیین محل برای برگزاری تجمعات بود، اصلا اشاره ای ندارد که صرفا احزاب و تشکل های صنفی می توانند تجمع کنند. در این مصوبه آمده برگزاری تجمع به اطلاع وزارت کشور برسد تا این وزارتخانه هماهنگی های لازم را انجام دهد و چند تجمع در یک مکان صورت نگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: