کد خبر: ۷۷۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۳۸۳
زمانی که سخن از دلواپسان به میان می‌آید اذهان به سمت چند چهره شناخته شده و یک شهر به‌عنوان پایگاه دلواپسان می‌رود و شواهد متعددی برای آن وجود دارد؛ از مخالفت‌های امام جمعه مشهد با دولت تا فعالیت نمایندگان دلواپس مشهد در خانه ملت و تحرکات مقابل دولت.
ارسال پیامک‌های مردمی با پیش‌ شماره مشهد؟!/ سخنان یک دلواپس

به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه آرمان: زمانی که سخن از دلواپسان به میان می‌آید اذهان به سمت چند چهره شناخته شده و یک شهر به‌عنوان پایگاه دلواپسان می‌رود و شواهد متعددی برای آن وجود دارد؛ از مخالفت‌های امام جمعه مشهد با دولت تا فعالیت نمایندگان دلواپس مشهد در خانه ملت و تحرکات مقابل دولت.

نکته اینجاست که دلواپسان اکنون به حدی رسیده‌اند که با پیامک‌های تهدید‌آمیز می خواستند نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهند و از آن جالب‌تر از عمل خود حمایت کرده و نظر خود را به نام مردم معرفی می‌کنند. این در حالی است که مردم هیچگاه با دلواپسان موافق نبوده و همواره این را در انتخابات مختلف و متعدد نشان داده‌اند که انتخابات 92، 94 و 96 از آن جمله است. حال معلوم نیست که دلواپسان با چه منطقی خود را زبان مردم می‌پندارند و فکر می‌کنند هرچه از ذهن آنها می‌گذرد، سخن مردم است!

امان از دلواپسی

دلواپسان در دهه‌های گذشته نیز تحت عناوین دیگری در جامعه حضور داشته و گاه ایفای نقش کرده‌اند، اما اکنون از کف خیابان ارتقا یافته و اهداف خود را در قالب‌های دیگر دنبال می‌کنند. به تعبیر دیگری زمانه تغییر کرده، اما تفکر همان تفکر 20 سال پیش است. از این جهت به‌نظر نمی‌رسد چندان کار مشکلی باشد که پیامک‌های سازمان یافته و هدفمندی برای نمایندگان مردم برود و آنها را به مسائل مختلفی تهدید کند. کما اینکه چندی پیش نیز علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در صفحه توئیتر خود از هویت فرستندگان پیامک پرده برداشت و خبر داد که یک حلقه در مشهد مرجع این تهدیدها بوده است. گرچه این گروه از مشهدنشینان با افتخار از عملکرد خود دفاع و مقابله خود با دولت را علنی کرده‌اند.

سخنان یک دلواپس

خیال‌پردازی دلواپسان تمامی ندارد و برای بقای سیاسی خود حاضرند هر مساله‌ای را دستاویز خود قراردهند. یک عضو دلواپس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ارتباط با اتفاقات روز بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با حمایت مالی از تروریسم؛ رویداد دو هفته پیش مجلس را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران دانسته و اظهار کرده است: «ما دیدیم که مردمی که از برجام درس گرفته بودند فهمیدند که اگر ساکت باشند لوایح FATF و این لایحه منابع مالی تروریسم که به مراتب ضررشان از برجام بیشتر است به این ملت تحمیل خواهد شد. لذا تصمیم گرفتند که به میدان بیایند آن هم با روشی مبتنی بر ذات انقلاب و قوانین. به این صورت که آنجایی که امکان داشتند و به نماینده خود دسترسی داشتند، به دفاتر نمایندگان رفتند، آنهایی که دسترسی به دفاتر نداشتند در راهپیمایی روز قدس، نمایندگان خود را دیدند. بجز اینها بسیاری دیگر از مردم با ارسال پیامک به نماینده خود گفتند که مبادا چنین چیزی را تصویب کنید، ما از شما نخواهیم گذشت.»

جالب اینکه کریمی قدوسی نماینده مشهد بازهم مخالفان خود را دست نشانده خوانده و عنوان کرده است: مرکز فرماندهی جریان سرمایه‌داری برای آنها طرح‌ریزی کرد که بروید سراغ این ماجرا. آن را جناحی کنید و محدود کنید به یک شهر خاص و پس از آن در همان شهر هم آن را محدود کنید به یکی دو نفر، تا ریشه این حرکت بزرگ ملی اینگونه زده شود. نکته اینجا است که از لویح 4 گانه مرتبط با FATF فقط لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم باقی مانده و سایر لوایح مراحل قانونی خود را طی می‌کند. پیامک‌ها نیز از سوی مردم عادی نبوده و به اذعان خود نمایندگان سازمان یافته و اکثرا با کد مشهد ارسال شده است. حال اینکه چرا دلواپسان می‌خواهند حقیقت را وارونه و آن‌طور که دوست دارند جلوه دهند محل تامل است.

بخش پنهان

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره ادعای ارسال 600 پیامک تهدیدآمیز به هر نماینده و ساماندهی طومارنویسی‌ها و اظهارمخالفت‌ها با CFT از مشهد اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان مجلس به من مراجعه کردند، برخی گفتند که تهدید شده‌اند. برخی گفتند عده‌ای در حوزه انتخابیه به دفترشان مراجعه و تهدید کرده‌اند. برخی نیز گفتند برایشان پیامک‌های تهدیدآمیز آمده است. حسینعلی امیری گفت: اینکه پشت صحنه قضیه چه طور بود، چون مسئولیت من در قسمت آشکار مجلس است، بخش پنهانش را دستگاه‌های امنیتی باید پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: