کد خبر: ۷۷۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۵۱۹
رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد به نامه برخی فعالان سیاسی درباره مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد.
ولایتی: ملت ایران به کسی وکالت نداده که تسلیم‌نامه برای آمریکا امضا کند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی اکبر ولایتی، رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد در همایش "استاد بسیجی، تحول انقلابی، دانشگاه تمدن ساز" اظهار داشت: در بسیج یک وظیفه عام و یک وظیفه خاص داریم وظیفه عمومی حضور در همین همایش ها و تشکیلات است اما وظیفه خاص مخصوص اساتید است و آن هم مشارکت در شکل گیری تمدن تمدن نوین اسلامی است؛ زیرا تمدن نوین اسلامی مجموعه دستاوردهای علمی و فرهنگی یک جامعه اسلامی است.

ولایتی با بیان اینکه ما به برکت انقلاب اسلامی ایران به یک استقلال رسیده ایم، استقلالی که امکان رشد و ترقی دارد، گفت: اگر استقلال و معاضدت بین‌المللی این است که عده‌ای حاکم و عده‌ای محکوم و یا عده‌ای استعمارگر و استعمارزده باشند شرایط مطلوبی نیست بلکه استقلال گران‌بهاترین گوهر برای حفظ و حراست از منافع ملی است.

او با اشاره به اینکه بسیج یک عنوان است و برای تمام مشاغل و همه صنوف و در سنین مختلف از دانشجو تا استاد کاربرد دارد، افزود: بسیج انسجام ملی و نعمت خدادادی است که تحت این نام مبارک شکل گرفته است؛ پیروزی هایی که در میدان نبرد و صحنه های علمی به دست آمده در سایه همین تشکیلاتی است که زیر این پرچم مقدس شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: هر گاه که مسلمانان قدرت داشتند تمدن اسلامی نیز دارای بالندگی و قدرت بوده است و امروز بیداری اسلامی در سایه انقلاب اسلامی و استقلال شکل گرفته است؛ برخی می گویند زمان فعلی عصر همکاری های بین المللی است و استقلال معنا ندارد که این کاملا غلط است‌.

او تصریح کرد: اگر به ما اینطور القا کنند که برخی کشورها از کشورهای دیگر برترند تصوری کاملا اشتباه است. آمریکا خود را از سایر کشورها برتر می بیند و به دیگر کشورها به عنوان یک گاو شیرده نگاه می کند این موضوع در اظهارات رئیس جمهور آمریکا کاملاً نمایان است؛ معنی استقلال این نیست یک عده استعمارگر و ظالم باشند و عده ای مظلوم.

ولایتی در ادامه به نامه ۱۰۰ نفر برای مذاکره با ترامپ رییس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: بعضی از اینها ظاهرا نویسنده، تاجر، برخی مقیم داخل و یا خارج هستند و برخی هم شاید تابعیت دوگانه دارند و اگر این کار را ما انجام دهیم یعنی تسلیم‌نامه ملت ایران به آمریکا. ملت ایران به اینها وکالت نداده که تسلیم‌نامه امضا کنند، افتخار ملت ایران این است که استقلالش را به دست آورده است و امروز آمریکا در مقابل ایران در منطقه ذلیل است. آنها باید تسلیم‌نامه بنویسند و بدانند که دیر یا زود باید از منطقه خارج شوند.

وی تصریح کرد: اینکه چرا عده‌ای در اوج عزت ما دستپاچه شدند قابل بررسی است. ما شاهد پیروزی‌ها در جبهه مقاومت هستیم، به عنوان مثال انتخابات لبنان حاصل ۳۵ تا ۴۰ سال مبارزه است و حکومت کاملا مردمی شکل گرفته که اسرائیل جرات ندارد به لبنان نگاه چپ کند، همچنین انتخابات عراق موجب عصبانیت آمریکایی‌ها شده است و در مورد یمن هم ما شاهد هستیم که بیش از سه سال بمباران انجام دادند، از عهده‌اش بر نیامدند و اکنون بندر الحدیده که محل ارتباط خارجی یمنی‌ها است را می‌خواهند ببندند.

مشاور بین الملل رهبر انقلاب تاکید کرد: افرادی که ادعا می کنند با آمریکا مذاکره کنیم یا نمی‌فهمند مذاکره یعنی چه یا به دنبال فریب مردم هستند، جمهوری اسلامی ایران ۵ سال مذاکره کرد اما در نهایت آمریکایی‌ها بر زیر عهدهای خود زدند.

وی اظهار داشت: آمریکا در یمن قطعا شکست خواهد خورد و در عراق نیز با روی کار آمدن دولت جدید قطعا هیچ جایی نخواهد داشت؛ کشوری مانند آمریکا که قرار دادهای بین المللی را به راحتی نقض می کند مذاکره با آن هیچ چیزی به غیر از تسلیم شدن نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: