کد خبر: ۷۷۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۳۵۱
رییس شورای راهبردی روابط خارجی با وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.
کمال خرازی: اروپایی‌ها موضع‌شان را برای حفظ برجام و مقابله با فشارهای امریکا عملی می‌کنند/ اروپا برای توقف بمباران مردم بی‌گناه یمن توسط عربستان تلاش کند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدکمال خرازی که به منظور تبادل نظر با مقامات کشورهای حوزه جنوب اروپا به این منطقه سفر کرده است، دیروز با میلانزی، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و درخصوص برجام، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد.

برجام شکست بخورد بر امنیت اروپا نیز تاثیر خواهد داشت

در این ملاقات، خرازی ضمن تشریح مواضع و سیاست‌های کشورمان در قبال برجام و انتظار تهران از کشورهای اروپایی برای تامین منافع ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: طبق برجام این حق برای ایران محفوظ است که در صورت بازگشت تحریم‌های آمریکا به صورت جزیی یا کلی تعهدات خود را متوقف کند و لذا اینک که آمریکا از برجام خارج شده است این حق به مراتب برای ایران وجود دارد، ولی با این وجود به سایر اعضای برجام فرصت داده شده تا زمینه‌های حفظ برجام را تضمین کنند. 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اضافه کرد: اگر برجام شکست بخورد وضعیت جدیدی در خاورمیانه ایجاد خواهد شد که بر امنیت اروپا نیز تاثیر خواهد داشت. بنابراین کشورهای اروپایی باید نشان دهند که برای حفظ برجام و مقابله با فشارهای آمریکا موضع واحدی دارند و این موضع را عملی می‌کنند.

میلانزی، وزیر خارجه ایتالیا نیز، ضمن ابراز تاسف از خارج شدن آمریکا از برجام اظهار داشت: سیاست اتحادیه اروپا و ایتالیا در قبال برجام کاملا مشخص بوده و حفظ برجام بارها مورد تاکید اتحادیه اروپا قرار داشته است. چنانکه این اتحادیه درصدد است با ارائه مکانیسم‌‌های عینی، اجرای برجام را تضمین کند.

اروپا برای توقف بمباران مردم بی‌گناه یمن توسط عربستان تلاش کند

خرازی درخصوص تحولات منطقه نیز با محکوم کردن جنایات صورت گرفته در یمن و بمباران‌های مستمر عربستان سعودی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای تحقق صلح و ثبات در منطقه با اعضای اصلی این منطقه مذاکره کند. اگرچه همه می‌دانند که امروز شرایط جدیدی بر منطقه حاکم شده است که نمی‌توان منافع ایران را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود اروپا برای توقف بمباران مردم بی‌گناه یمن توسط عربستان تلاش کند چراکه سه سال جنگ بیهوده نشان داده است که این جنگ جز کشتار نتیجه‌ای ندارد.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز با اشاره به تحولات منطقه به ویژه شرایط سوریه و عراق خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یک بازیگر مهم و فعال منطقه، نقش کلیدی در حل بحران‌های این منطقه دارد و حضور ایران برای تحقق صلح و ثبات در منطقه الزامی است.

میلانزی با بیان اینکه امنیت خاورمیانه برای اروپا بسیار مهم بوده و تلاش ما بر این است که با مشارکت ایران، امور خاورمیانه در مسیر درست خود قرار گیرد،‌ ابراز داشت: ایتالیا به دنبال مداخله در منطقه نیست، بلکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و همسایگی با مدیترانه، تحولات منطقه تاثیر مستقیم بر امنیت ایتالیا خواهد داشت.

خرازی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به سفر قبلی وزیر امور خارجه کشورمان به رم، برنامه سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران در اولین زمان ممکن صورت گیرد که مورد استقبال طرف ایتالیایی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: