کد خبر: ۷۷۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۵۵۸
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اتخاذ تصمیم ورود به جنگ یا حتی اجرای عملیات نظامی تنها بر عهده کابینه امنیتی اسرائیل است.
پارلمان اسرائیل اصلاحیه قانون اعلام جنگ را تصویب کرد

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اصلاحیه قانون اعلام جنگ را تصویب کرد که طبق آن دیگر نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم اختیار اعلام جنگ را ندارند.

به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، پارلمان اسرائیل با اجماع اصلاحیه قانون اعلام جنگ را که دولت این رژیم ارائه داده بود، تصویب کرد. طبق این اصلاحیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم دیگر اجازه اعلام جنگ ندارند.

این روزنامه نوشت، اتخاذ تصمیم ورود به جنگ یا حتی اجرای عملیات نظامی تنها بر عهده کابینه امنیتی اسرائیل است.

یدیعوت آحارونوت به نقل از وزیر دادگستری اسرائیل نوشت، کابینه امنیتی این رژیم در طول سال‌ها عامل تصمیم‌گیری در این باره بوده و این امر باید پس از این هم در اختیار کابینه باقی بماند.

قانونی که پارلمان اسرائیل قبلا تصویب کرده بود، به نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اجازه می‌داد، یکی از آنها در شرایط معین اعلام جنگ کنند اما این قانون با انتقادات گسترده‌ای از سوی طرف‌های اسرائیلی مواجه و در نهایت منجر به لغو آن شد.


ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: