کد خبر: ۷۷۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۵۲۱
روز یکشنبه انفجارهایی در شهر رقه انجام شده و یک خودروی نظامی نیروهای قسد در خیابان تل ابیض هدف قرار گرفت که در اثر آن دست‌کم پنج تن از نیروهای قسد کشته شدند.
نیروهای کرد سوریه در رقه به حالت آماده‌باش درآمدند

در پی بزرگترین حمله علیه نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از زمان بیرون راندن داعش از رقه، واقع در شمال شرق سوریه و کنترل این نیروها بر آن، این نیروها که تحت حمایت ائتلاف ضد داعش هستند، به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش خبرداغ ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، به گفته برخی فعالان، روز یکشنبه انفجارهایی در شهر رقه انجام شده و یک خودروی نظامی نیروهای قسد در خیابان تل ابیض هدف قرار گرفت که در اثر آن دست‌کم پنج تن از نیروهای قسد کشته شدند.

گزارش‌های متفاوتی از چگونگی این انفجار منتشر شده و برخی علت آن را انفجار یک بمب و برخی دیگر شلیک آر.پی.جی دانستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، این انفجار در قالب سلسله حملات اخیر علیه نیروهای قسد در شمال شرق سوریه انجام شد.

روز سه‌شنبه صدای انفجاری در منطقه الصور در حومه شمالی دیرالزور شنیده شد که احتمالا ناشی از انفجار یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده بود. در این انفجار سه تن از جمله یکی از نیروهای قسد کشته شدند.

پلیس وابسته به شورای مدنی رقه نیز مسیر زمینی که از شهر رقه عبور کرده و دو ساحل شمالی (منطقه الجزیرة) و جنوبی (منطقه الشامیة) رودخانه فرات را به هم متصل می‌کرد، مسدود کرد.

یک منبع اظهار داشت: پلیس به صورت موقت مسیر سد الرشید را مسدود کرد تا تونل‌ها و حفره‌هایی که داعش در ساختمان سد ایجاد کرده بود، برطرف شوند.

این منبع افزود: این مسیر پل السمرة را به دو پل قدیم و جدید رقه متصل می‌کرد و دومین مسیر زمینی مهم مواصلاتی میان دو منطقه الشامیه و الجزیره محسوب می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابعی "آگاه" گزارش داد، داعشی‌ها پس از آنکه پایگاه خود در حسکه را از دست دادند، از روستاهای بخش جنوبی حومه حسکه در مرزهای اداری با استان دیرالزور به سوی مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی در حومه شمالی دیرالزور عقب‌نشینی و فرار کردند، همزمان نیروهای قسد با حمایت نیروهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا و سایر نیروها به عملیات خنثی‌سازی مین و پاکسازی مناطقی که در آنها پیشروی کرده بودند، ادامه می‌دهند.


ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: