کد خبر: ۷۷۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۴۴۷
برخی دلیل هدف قرار گرفتن فیروزآبادی توسط جریان اصولگرا را حمایت از برجام و دستورکارهای سیاست خارجی حسن روحانی می‌دانند.
حمایت از برجام، دلیل اصلی حمله به رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بر اساس نامه‌ای که گروه دانشگاهی نزدیک به جریان اصولگرا منتشر کرده‌اند، حسن فیروزآبادی فرمانده سابق ستاد کل نیروهای مسلح، در ویلای مصادره از متعلق به شاه سابق ایران زندگی میکند. جریان موسوم به جریان عدالت خواه دانشجویی در این نامه خطاب  به دادستان تهران مدعی شده اند که فیروزآبادی مدت ۲۵ سال بدون پرداخت اجاره در ویلای ۱۰ هزار هکتاری لواسان، در منطقه ثروتمند نشین حاشیه تهران که به بورلی هیلز ایران نیز مشهور است ساکن است. 

بر اساس این نامه رهبر ایران در دو مرحله از فیروزآبادی خواسته این خانه را تخلیه کند اما نیروهای پلیس این دستور را اجرا نکرده اند.

المانیتور مدعی شده اتهامات مربوط به مقامات سابق در زمینه فساد ملکی چیز جدیدی در ایران نیست اما فیروز آبادی به مدت ۲۷ سال مسئولیت ریاست ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده داشت. رهبر ایران در سال ۲۰۱۶ محمد باقری را که سابقه اطلاعاتی داشت به جای او در این سمت قرار داد. 

این رسانه با اشاره به حمایت فیروزآبادی از برجام نوشت: برخی دلیل هدف قرار گرفتن فیروزآبادی توسط جریان اصولگرا را حمایت از برجام و دستورکارهای سیاست خارجی حسن روحانی را دلیل اصلی علنی شدن این نامه میدانند.

المانیتور با اشاره به اظهارات فیروزآبادی در سال ۲۰۱۴ خطاب به رسانه‌هایی که «به نوعی به نیروهای مسلح مرتبط هستند و انتقاد از آنها برای بازی‌های رسانه‌ای که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود»، نوشت: فیروزآبادی در زمان ریاست ستاد کل نیروهای مسلح ایران به طور غیرمستقیم نفوذ نیروهای مسلح بر قلمرو رسانه‌ها را نیز مورد انتقاد قرار داده بود.

این رسانه نوشت: برخی علت اصلی برکناری فیروزآبادی را در حمایت بی شائبه او از برجام جست وجو می‌کنند. با این حال فیروزآبادی از سوی رهبری زمانی بسیار طولانی سمت ریاست ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده داشت و در ادامه نیز به عنوان مشاور رهبری خدمت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: