کد خبر: ۷۷۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۶۶۰
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا حضور مهاجران در اروپا را عامل افزایش جرم و جنایت در آلمان و تغییر فرهنگ در این قاره دانست و اعلام کرد که آنچه به واسطه مهاجرت روی می دهد، معرف تهدیدی مشابه بر ایالات متحده است.
ترامپ مساله مهاجرت را تهدید علیه امریکا دانستبه گزارش خبرداغ ، ترامپ روز دوشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: مردم آلمان در حال مخالفت با رهبرشان هستند، همان طور که مقوله مهاجرت، ائتلاف ضعیف برلین را به نابودی می کشاند. جرم و جنایت در آلمان رو به افزایش است. اشتباه بزرگی که در اروپا روی داد، اجازه ورود میلیون ها نفر (به این قاره) بود، افرادی که فرهنگ آن را به نحوی قوی و خشونت بار تغییر داده اند. 
فعالان مدافع حقوق بشر، دمکرات ها و برخی جمهوریخواهان، دولت ترامپ را به دلیل اعمال سیاست جدایی کودکان از والدین شان در مرز آمریکا - مکزیک، به شدت مورد انتقاد قرار دادند. 
این در حالی است که جرم و جنایت در آلمان کاهش چشمگیری داشته، به طوری که وزارت کشور آلمان ماه گذشته گزارش داد که تخلفات جنایی در این کشور در سال 2017 در مجموع به پنج میلیون و 760 هزار مورد رسیده که پایین ترین رقم از سال 1992 است.
سیاست درهای باز «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به روی مهاجران، در سطحی گسترده مورد انتقاد قرار گرفته و باعث خیزش حزب اصلی مخالف این کشور موسوم به «آلترناتیو برای آلمان» در پارلمان شده است. بیش از یک میلیون و 600 هزار مهاجر از سال 2014 از درگیری های خاورمیانه گریخته و وارد آلمان شده اند. 
در همین حال، رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) در توییت دیگری انتقادها از سیاست مهاجرتی خود را که باعث جدایی خانواده ها در مرز جنوبی ایالات متحده شده است، رد کرد و دمکرات ها را به دلیل تصویب نکردن قانون مورد انتقاد قرار داد، ضمن اینکه به جرم و جنایت در آلمان و وجود گروه های تبهکار در آمریکا به عنوان دلیلی برای لزوم اجرای قوانین سخت گیرانه اشاره کرد.
ترامپ توییت کرد: تقصیر دمکرات هاست که در زمینه جرم و جنایت و امنیت مرزی، ضعیف و غیرموثر عمل می کنند. به آنها بگویید شروع به اندیشیدن در مورد زندگی افرادی کنند که به دلیل جرایم حاصل از مهاجرت غیرقانونی، به ویرانی کشیده شده است. قوانین را تغییر دهید. 
دمکرات ها و جمهوریخواهان آمریکا می گویند جدا کردن کودکان از خانواده هایشان در گذرگاه های مرزی، امری غیرانسانی است. 
ترامپ همچنین در توییت دیگری مدعی شد که گروه های جنایتکار از کودکان برای ورود به آمریکا استفاده می کنند. 
دمکرات ها معتقدند که دولت ترامپ از کودکان مهاجران غیرقانونی به عنوان گروگان هایی برای تحمیل سیاست های مهاجرتی خود و تصویب قانون جدید که شامل دیوار مرزی با مکزیک نیز می شود، استفاده می کند.
«ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا نیز جزو منتقدان این سیاست دولت است. سخنگوی همسر ترامپ یکشنبه به شبکه خبری «سی ان ان« گفت که وی از دیدن جدایی کودکان از والدینشان احساس انزجار می کند.
مسئله مهاجرت بارها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.
رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز سه شنبه با جمهوریخواهان مجلس نمایندگان دیدار کند. نمایندگان جمهوریخواه این مجلس با تمهیدات مهاجرتی از جمله مساله جداسازی خانواده ها، مقابله می کنند.
انتظار می رود که ترامپ مورد انتقاد برخی نمایندگان حزب جمهوریخواه به دلیل سیاست مهاجرتی اش قرار گیرد، سیاستی که در آستانه انتخابات میان دوره کنگره، پرونده ای منفی برای ترامپ و حزب وی تشکیل داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: