کد خبر: ۷۷۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
تعداد بازدید: ۶۰۰
رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش به اظهاراتی درخصوص سندتحول بنیادن واکنش نشان داد.
توضیحات آموزش و پرورش درباره اجرای سند تحول بنیادین
به گزارش خبرداغ ، رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش به اظهارات ابوالفضل کمالی، رئیس پیشین آموزش و پرورش منطقه ۷ تهران و همچنین سید نصرت الله فاضلی، عضو شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی در خصوص سند تحول بنیادین که با عنوان «کوتاهی در اجرای سند تحول بنیادین در ۷ سال اخیر/سند را سیاسی نکنید» منتشر شد، واکنش نشان و پاسخ داد.

در متن پاسخ وی آمده است: «۱- اجرای سند تحویل بنیادین در نظام آموزش و پرورش به عنوان مهمترین سند بالادستی تعلیم و تربیت رسمی و عمومی از زمان ابلاغ تا کنون همواره مورد توجه و بهره برداری سیاست گذاران و برنامه ریزان قرار داشته است، هر چند چالش‌های متعددی بر سر اجرای متوازن آن وجود داشته؛ اما با این حال هرگز مغفول نمانده است.

۲- از زمان ابلاغ سند تحول از آذرماه ۱۳۹۰ تا کنون مهمترین برنامه تحولی با تصویب زیرنظام برنامه درسی ملی و با رعایت ملاک‌هایی همچون پاسخگویی به نیازهای فوری و مبتلا به جامعه و نیز مشکلات و مسائل دانش آموزان و در تناسب با گروه‌های سنی و دوره‌های تحصیلی با فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت و هماهنگی حوزه‌های مختلف، طراحی تدوین و اجرا گردیده است.

۳- تدوین راهنمای حوزه‌های یادگیری، اهداف و هویت دوره‌های تحصیلی، عناوین دروس و ساعات، تولید اسناد تحویلی رشته‌های فنی و حرفه‌ای (حوزه یادگیری کار و فناوری) و تولید صدها کتاب جدید التالیف و بسته‌های آموزشی و اصلاح اکثریت کتاب‌های درسی با تکیه بر برنامه درسی و با استقرار پایه دوازدهم که در سال تحصیلی ۹۷-۹۸، استقرار ساختار جدید نظام آموزشی بر اساس ۶-۳-۳ تکمیل می‌گردد.

۴- تهیه و تدوین برنامه زیر نظام‌ها که مسیر اجرای راهکارهای سند تحول می‌باشد که با تصویب چهار زیرنظام برنامه درسی ملی و «زیرنظام مدیریت و راهبری»، «زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری»، «زیرنظام پژوهش و ارزشیابی»، «زیرنظام منابع مالی» و «زیرنظام منابع انسانی» زمینه‌های اجرای متوازن سند بیش از پیش فراهم گردیده است.

۵- بر اساس برنامه زیر نظام‌های مصوب برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه طراحی گردیده است و مبنای هر نوع اقدام در آموزش و پرورش می‌باشد.

۶- در سال‌های اخیر روند تدوین برنامه‌های سنواتی در تطابق برنامه‌ها بر راهکارهای سند و تحقق اهداف آن مبتنی بوده است. بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های سال‌های ۹۶، ۹۵ و ۹۷ وزارت آموزش و پرورش بیانگر همین مطلب است.

۷- به منظور تقویت فرآیند اجرای سند تحول شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول و زیرنظام‌ها با مسئولیت وزیر آموزش و پرورش تشکیل گردیده و شش کارگروه تخصصی بر مبنای زیر نظام‌ها فعال شده و اجرای هماهنگ و همسو و متوازن سند تحول را پیگیری می‌نمایند.

۸- به منظور رصد اجرای برنامه‌ها و میزان تحقق راهکارهای سند، سامانه‌های تخصصی راه اندازی شده که به صورت دوره‌ای گزارش اقدامات مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ضمن با توجه به اینکه طبق برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش اجرای سند تحول، وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش می‌باشد از این رو انجام کلیه سیاست گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و فعالیت‌های این دستگاه در تطابق با آن صورت می‌پذیرد».

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: