کد خبر: ۷۷۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
تعداد بازدید: ۶۲۱
سفیر سوئیس در تهران گفت: می‌دانیم که طبق گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به همه تعهداتش پایبند بوده است و به خاطر تصمیمی که آمریکا گرفته متاسف هستیم، اما همچنان از برجام حمایت کرده و امیدوار هستیم که قسمت‌های مختلف برجام اجرا شود.
ادامه همکاری‌های هسته‌ای ایران و سوئیس/ تلاش اروپایی‌ها برای حفظ سرمایه‌گذاری با ایران

به گزارش خبرداغ ، سفیر سوئیس در تهران با بیان این‌که مطمئن هستیم همکاری‌های هسته‌ای ما با ایران ادامه پیدا خواهد کرد،‌ اظهار کرد: اقدامات بسیاری در حال انجام است تا سرمایه‌گذاری میان ایران و اروپا حفظ شود و در هفته‌های آینده نتایج این اقدامات را خواهیم دید.

مارکوس لایتنر در گفت‌وگو با ایسنا درمورد موضع دولت سوئیس درباره تحریم‌های آمریکا گفت: ما همیشه گفتیم که طرفدار برجام هستیم و از آن حمایت میکنیم و می‌خواهیم که برجام موفق باشد.

وی تاکید کرد: می‌دانیم که طبق گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به همه تعهداتش پایبند بوده است و به خاطر تصمیمی که آمریکا گرفته متاسف هستیم، اما همچنان از برجام حمایت کرده و امیدوار هستیم که قسمت‌های مختلف برجام اجرا شود.

این دیپلمات سوئیسی همچنین درباره تلاش طرف‌های اروپایی برای حفظ برجام اظهار کرد: کارهای بسیاری در حال انجام است تا سرمایه‌گذاری میان ایران و اروپا حفظ شود و در هفته‌های آینده نتیجه اقدامات و تلاش‌های اروپایی ها را خواهیم دید که به کجا رسیده است.

سفیر سوئیس در تهران در مورد این‌که آیا همکاری‌های هسته‌ای ایران و سوئیس با وجود خروج آمریکا از برجام به قوت خود باقی است، گفت: ما نقشه راهی داریم که در سال 2016 بین روسای جمهور دو کشور امضا شد و همکاری در زمینه ایمنی‌ هسته‌ای هم جزئی از این نقشه راه است.

لایتنر در پایان بیان کرد: ملاقات‌هایی میان آژانس‌هایمان انجام شده مطمئن هستیم که ادامه پیدا خواهد کرد. سوئیس اولین کشوری بود که در زمینه ایمنی هسته‌ای با ایران همکاری کرد و قطعا اولین کشوری نخواهیم بود که ایران را در زمینه ایمنی هسته‌ای تنها بگذاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: