کد خبر: ۷۷۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۵۲۸
امروز در وین برگزار می‌شود؛
نماینده سازمان ملل در امور سوریه قرار است امروز با متحدان دمشق یعنی روسیه، ایران و ترکیه دیدار داشته و در مورد پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه گفت‌وگو کنند.
نشست مشترک نماینده سازمان ملل با ایران، روسیه و ترکیه در مورد پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، نماینده سازمان ملل در امور سوریه قرار است امروز با متحدان دمشق یعنی روسیه و ایران و همچنین ترکیه به عنوان حامی معارضان برای کار در زمینه قانون اساسی جدید کشور جنگ زده سوریه دیدار داشته باشد. 

بر اساس این گزارش مذاکرات در وین با هدف ایجاد ساز و کار کمیسیون تهیه پیش‌نویس قانون‌اساسی و سازماندهی انتخابات ها برای پایان دادن به هفت سال جنگ داخلی در سوریه برگزار می‌شود. 

«استفان دی میستورا» به خبرنگاران گفته: ما شاهد تحرکاتی هستیم و به تلاشمان برای به دست آوردن حرکت های بیشتر ادامه می‌دهیم. 

او گفته: اجازه دهید صادق باشیم. ما انتظار یک پیروزی غیر منتظره را نداریم. اما من مطمئنم که پیشرفت ممکن است و تحولاتی هم در این راستا رخ داده و ما نیاز به سرمایه‌گذاری بر روی این تحولات داریم.

بر اساس این گزارش نماینده سازمان ملل برنامه ای برای دیدار با نماینده‌های بریتانیا، فرانسه ، آلمان ، اردن، آمریکا و عربستان که حامی معارضان بشار اسد در سوریه هستند، نیز برای هفته آتی دارد. مذاکرات اولیه بر اجرای قطع نامه ۲۲۵۴ سازمان ملل تمرکز داشت که خواستار آتش بس و گذار سیاسی در سوریه شده بود. 

به نقل از «نشنال»،   «دی میستورا» در ماه‌های اخیر بر مذاکرات دیپلماتیکی که توسط روسیه، ایران و ترکیه که به عنوان مبتکران نشست های صلح آستانه آغاز شده بود، متمرکز بود. کنگره سوریه در سوچی در ماه ژانویه برگزار شد و بر سر ایجاد کمیته موسسان قانون اساسی به توافق رسید. قرار بر این شد که «دی میستورا» اعضای این کمیته را از میان کاندیداهای بلوک‌های متعدد انتخاب کند. 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: