کد خبر: ۷۷۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۵۹۵
آلمان هم مانند فرانسه و اسپانیا در اولین بازی بعد از قهرمانی در جام جهانی شکست خورد.
آلمان، سومین قربانی پسا قهرمانی در جام جهانی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، روزی که فرانسوا اومامبیک، روی سر بازیکن آرژانتینی، تنها گل پیروزی حیرت‌انگیز کامرون مقابل آرژانتین در اولین بازی جام‌جهانی ۱۹۹۰ را رقم زد، دنیای فوتبال درک کرد قهرمان جهان بودن، متضمن شکست‌ناپذیری نیست و فاتحان هم پس از پایین آمدن از سکوی افتخار، گاهی می‌لغزند. از آن گل و نتیجه، ۲۸ سال گذشته و در این مدت طی ۷ دوره بعدی، ۳ بار مدافعان عنوان قهرمانی جام‌جهانی بازی اول را واگذار کردند و سرنوشت‌های متفاوتی داشتند.

کامرون ۹۰ راه شگفتی‌سازی را به بقیه نشان داد اما بولیوی ۹۴ و اسکاتلند ۹۸ در نهایت کم آوردند و با اختلاف یک گل به ترتیب به آلمان و برزیل باختند. سرانجام در سال ۲۰۰۲، تیم عجیب سنگال که فادیگا، بازیکنش یک روز قبل از مراسم افتتاحیه از طلافروشی دزدی کرده بود، راه هم‌قاره‎‌ای‌اش را ادامه داد. دیوپ، تنها گل سنگال را به ثمر رساند و این تیم را مقابل فرانسه، قهرمان جهان و اروپا را به برتری رساند تا عجیب‌ترین افتتاحیه ممکن برای جام ۲۰۰۲ رقم بخورد. تیم آفریقایی در نهایت پس از کامرون به دومین آفریقایی حاضر در جمع ۸ تیم برتر دنیا تبدیل شد.

پس از ۲ دوره بدون شگفتی در بازی اول مدافع عنوان قهرمانی، سال ۲۰۱۴ شاهد ویرانی اسپانیای طلایی بودیم. تیم دل‌بوسکه پس از ۲ قهرمانی در یورو و فتح جام‌جهانی ۲۰۱۰ به عنوان تنها تیم فاتح ۳ تورنمنت متوالی مهم امید زیادی به پیروزی مقابل هلند، رقیبش در بازی نهایی دوره قبلی داشت اما در همان دقایق ابتدایی گل خورد و در نهایت گل‌های زیبای روبن و مخصوصا فن‌پرسی، سنگین‌ترین شکست یک مدافع عنوان قهرمانی در اولین بازی‌اش در تاریخ جام‌جهانی را رقم زد. برتری ۵ بریک هلند مقابل اسپانیا در آن بازی گروه دوم جام‌جهانی ۲۰۱۴، پایان رسمی عصر طلایی لاروخا را رقم زد.

مکزیک با یک بازی منسجم و شجاعانه یک بر صفر آلمان، مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد تا برای اولین بار در تاریح جام‌جهانی در ۲ دوره متوالی، مدافع عنوان قهرمانی در گام اول شکست بخورد. آلمان یوگی لو هر چند جوان شده اما کاریزمای لازم و رهبران کلیدی ۴ سال قبل را ندارد و همین عامل شکست قهرمان جهان مقابل مکزیک را رقم زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: