کد خبر: ۷۷۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
تعداد بازدید: ۵۹۰
نماینده ایران در اوپک گفت: سه کشور موسس اوپک طرح روسیه و عربستان را متوقف خواهند کرد. اگر عربستان و روسیه بخواهند تولید را افزایش دهند نیاز به اتفاق آرا دارند. اگر دو کشور بخواهند به طور یک جانبه عمل کنند، در توافق همکاری رخنه ایجاد خواهند کرد.
نیازی به تسکین دادن ترامپ نداریم/ ۳ عضو موسس اوپک طرح عربستان و روسیه را متوقف می‌کنند

به گزارش خبرداغ به نقل از «بیزینس اینسایدر»، ایران اعلام کرده با همکاری عراق و ونزوئلا طرح افزایش تولید نفت که توسط روسیه و عربستان در وین مطرح شده را مسدود خواهد کرد. 

«حسین کاظم پور اردبیلی» نماینده ایران در اوپک روز یکشنبه گفت: سه کشور موسس اوپک این طرح را متوقف خواهند کرد. اگر عربستان و روسیه بخواهند تولید را افزایش دهند، نیاز به اتفاق آرا دارند. اگر دو کشور بخواهند به طور یکجانبه عمل کنند در توافق همکاری رخنه ایجاد خواهند کرد. 

بر اساس این گزارش، اظهارات ایران نشان داد که اعضای اوپک قرار است در دیدار هفته آینده در وین که بناست درباره طرح پایان دادن به کاهش تولید نفت بحث کنند، مجادلاتی داشته باشند. توافق کاهش تولید که توسط ۲۴ کشور به امضا رسید در هدف خود موفق بود و بازارهای نفت جهانی را به تعادل رساند و قیمت نفت را بالا برد. 

وزیر نفت روسیه روز پنجشنبه گفته بود که اوپک و اعضایش باید تولید را تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز بالا ببرند. این میزان برای جایگزینی کاهش تولید ایران و ونزوئلا است. 

این رسانه به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: «عربستان سعودی سناریوهای متعددی از افزایش تولید از ۵۰۰ هزار بشکه تا یک میلیون بشکه پیش روی خود دارد.»

بر اساس این گزارش، این ائتلاف با فشارهایی از بیرون سازمان هم مواجه است. ترامپ به انتقاداتش از اوپک ادامه می‌دهد. دولت ترامپ که نگران تاثیر قیمت‌های گازوئیل بر انتخابات میان‌دوره‌ای است در حال لابی کردن برای افزایش تولید است. »

«کاظم پور اردبیلی» گفته: ما به برادرانمان در اوپک و روسیه می‌گوییم که ما نیازی به آرام کردن ترامپ نداریم؛ کسی که دو عضو موسس اوپک و روسیه را تحریم کرده است. ما ملت‌هایی با حق حاکمیت سرزمینی هستیم و بر اساس ارزش‌ها و مسئولیت‌های خودمان عمل می‌کنیم. همه جهان علیه این نگرش متکبرانه بایستند و خواهند ایستاد. 

بر اساس گزارش، «بیزینس استاندارد»، «آژانس بین‌المللی انرژی» هفته پیش اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا منجر به کسر ۳۰ درصد از تولید نفت ایران و ونزوئلا در سال آتی خواهد شد و از این رو نیاز به افزایش تولید اعضای دیگر اوپک است.

نماینده ایران در اوپک گفت: هیچ تغییری در اصول بازار ایجاد نشده است. وضع توزیع در بازار بسیار خوب است و اوپک باید از تصمیمش تا پایان سال فرمانبرداری کند. من مطمئنم که بسیاری از دیگر اعضای اوپک هم همین احساس را دارند و همین‌جور عمل خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: