کد خبر: ۷۷۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
تعداد بازدید: ۶۲۶
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری: حمایت دولت از وزارت نیرو برای عبور از پیک مصرف برق/ دستگاه‌های اجرایی برای کاهش مصرف برق برنامه‌ریزی کنند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده از افزایش مصرف برق در کشور و ضرورت کاهش مصرف برای گذر از پیک مصرف در سال ۹۷، بر ضرورت برنامه ریزی صحیح در دستگاه های اجرایی برای کاهش مصرف برق بویژه در تابستان تاکید کرد و گفت: لازم است وزارت نیرو در اسرع وقت راهکارها و پیشنهادات این وزارتخانه را برای کاهش مصرف برق در دستگاه های اداری دولتی به هیات دولت برای تصویب ارائه کند.

وی با تاکید بر توانمندی کارشناسی و مدیریت قوی در وزارت نیرو، تصریح کرد: اطمینان دارم با برنامه ریزی و مدیریت مناسب وزارت نیرو از پیک مصرف برق سال ۹۷ بدون خاموشی و بروز مشکل عبور خواهیم کرد و دولت نیز در تخصیص و تامین منابع مالی مورد نیاز به این وزارتخانه کمک خواهد کرد.

وزیر نیرو نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال جاری برنامه هایی متفاوت از برنامه های سالهای گذشته برای کاهش مصرف برق در دستگاه های دولتی تدوین شده است، گفت: براساس ساز و کارهای طراحی شده امیدوارم شاهد اثرات چشمگیری در صرفه جویی مصرف برق در سال جاری باشیم.

در این جلسه که وزرای نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، مدیرعامل شرکت مپنا و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارشی از برنامه های بخش برق برای گذر از پیک مصرف سال ۹۷ ارائه کرد و به تشریح برنامه های وزارت نیرو برای عبور از بحران خاموشی در سال جاری پرداخت.

در این گزارش همچنین توضیحاتی در خصوص وضعیت ظرفیت منصوب شبکه سراسری برق کشور به تفکیک نیروگاه، تغییرات پیک روزانه شبکه سراسری برق، برنامه مدیریت مصرف برق، تنظیم ساعت کار دستگاه های اجرایی دولتی، فرهنگ سازی و استفاده از رسانه ها برای ترویج فرهنگ صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برق در خصوص روشنایی معابر و بزرگراه ها ارائه شد.

در این جلسه سازمان برنامه و بودجه موظف شد در صورت افزایش مصرف برق بیش از حد متعارف توسط دستگاه های اداری دولتی، هزینه برق مصرفی را از بودجه این دستگاه ها کسر کند.

در ادامه این جلسه به موضوع اثرات و پیامدهای ناشی از تحریم در صنعت برق کشور پرداخته شد و پس از بحث و تبادل نظر درباره پیشنهاداتی در جهت رفع اثرات تحریم و تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز صنعت برق کشور، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

در پایان این جلسه همچنین در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت عدم واردات کالاها و اقلامی که در داخل کشور تولید می شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد ظرف مدت یک هفته فهرست کالاهایی که در داخل کشور به اندازه کافی تولید می شود و یا واردات آنها غیر ضروری است را به دبیرخانه ستاد برای طرح و تصویب در جلسه آینده ستاد ارائه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: