کد خبر: ۷۷۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۲۲۸۶
کشک بادنجان حاوی انواع ویتامین‌های A ،C ،E، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۶، اسید چرب امگا ۳، کلسیم، فسفر، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، گوگرد، مس و روی است.

خواص بی نظیر کشک بادنجان در پیشگیری از پوکی استخوان و رفع کم خونییک محقق و پژوهشگر طب سنتی از فواید کشک بادنجان در پیشگیری از پوکی استخوان و رفع کم خونی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین،کشک بادنجان حاوی انواع ویتامین‌های A ،C ،E، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۶، اسید چرب امگا ۳، کلسیم، فسفر، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، گوگرد، مس و روی است.

برای بررسی خواص کشک بادنجان اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص کشک بادنجان

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص کشک بادنجان اظهار کرد: این غذا به علت داشتن کلسیم، فسفر، منیزیم و مواد مغذی فراوان موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.

وی درباره خواص دیگر کشک بادنجان بیان کرد: این غذا به علت وجود آهن و مس نقش موثری در رفع کم‌خونی افراد دارد و سبب عملکرد بهتر مغز هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: کشک بادنجان به علت داشتن ویتامین‌های A ، C  و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی با اشاره به موثر بودن کشک بادنجان در تقویت بینایی تاکید کرد: این غذا به علت وجود ویتامین‌های A ،C ،E، گروه ویتامین‌های B و روی، تاثیر چشمگیری در تقویت و رشد موها، طراوت، شادابی و لطافت پوست دارد.

وی یادآو شد: کشک بادنجان خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‌های بدن را از بین می‌برد.و کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: