کد خبر: ۷۷۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۶۳۸
سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که تشدید درگیری‌ها در اطراف شهر الحدیده یمن بر زندگی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تاثیر خواهد گذاشت.
هشدار سازمان بهداشت جهانی در پی جنگ الحدیدهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا ، تیدرس ادهانوم، رئیس این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تشدید درگیری‌ها در اطراف الحدیده، من احساس نگرانی شدیدی نسبت به تاثیر این درگیری‌ها بر زندگی و سلامت یک میلیون و ۶۰۰ نفری دارم که در این شهر و اطراف آن زندگی می‌کنند و همچنین به دلیل تاثیراتی که این جنگ بر تمامی مردم یمن بر جای خواهد گذاشت.

وی گفت: بندر الحدیده شریان حیاتی برای یمنی‌هاست و بیش از ۷۰ درصد از نیازهای مردم یمن از طریق این بندر تامین می‌شود.

 به نقل از القدس العربی،رئیس سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: ما با شرکایمان در سازمان ملل از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهیم که از این بندر حفاظت کرده و اجازه ادامه فعالیت‌های این بندر را بدهند.

پیشتر نیروهای متجاوز وابسته به ائتلاف عربی تحت امر عربستان جنگی را برای اشغال شهر الحدیده و بندر آن آغاز کردند. از بیش از سه سال قبل در پی تجاوزات ائتلاف عربی، مردم یمن از اوضاع معیشتی و درمانی نابسامانی رنج می برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: