کد خبر: ۷۷۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۱۳۱۰
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: بازی با مراکش یکی از حساس‌ترین بازی‌های ما محسوب می‌شود و کسب ۳ امتیاز در این بازی دور از دسترس نیست.
اگر به مراکش باختیم به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی خرده نگیریمبه گزارش خبرداغ ، مهرداد میناوند، در خصوص اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که فردا (جمعه) برگزار خواهد شد، اظهار داشت: تیم ملی ایران می‌تواند این شانس را برای خود قائل باشد که در بازی اول مقابل مراکش به پیروزی و نتیجه مطلوب دست پیدا کند هرچند که نباید این تیم را دست کم گرفت، چون بازیکنان ایران این پتانسیل و توانش رو دارند که با یک بازی قابل قبول مقابل مراکش با کسب امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند.


وی در مورد تقابل‌های قبلی تیم ملی ایران مقابل تیم‌های آفریقایی در جام‌های جهانی قبلی که با نتایج تساوی به پایان رسید، گفت: اصلا نباید مراکش را با آنگولا یا نیجریه مقایسه کرد. بیشتر بازیکنان مراکش لژیونر هستند، ولی ما می‌توانیم کار بزرگ انجام دهیم و این حرف کلیشه‌ای نیست و من به این اعتقاد دارم که ما می‌توانیم موفق عمل کنیم.


پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: مراکش جزو تیم‌های آفریقایی است که فوتبال بازی می‌کند و ما هم از قدیم مقابل تیم‌هایی که واقعا فوتبال بازی می‌کنند، همیشه با انگیزه بازی کردیم و فوتبال خوبی را مقابل آن‌ها به نمایش گذاشتیم.


میناوند افزود: امیدوارم فردا بازیکنان تیم ملی با تمام انرژی و توانشان مقابل مراکش ظاهر شوند و فکر کنند بهترین روز زندگی‌شان است. اگر چنین تفکری در ذهن بازیکنان وجود داشته باشد و روز، روز تیم ملی باشد با اینکه بازی سختی را در پیش داریم اما می‌توانیم با برد از زمین مسابقه خارج شویم.


وی درخصوص اخراج لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا و اینکه آیا این اتفاق می‌تواند عامل انگیزشی برای ملی‌پوشان کشورمان باشد یا خیر، گفت: فوتبال حرفه‌ای همین است. وقتی در چنین شرایطی آن هم دو روز قبل از مسابقات جام جهانی سرمربی تیم ملی اسپانیا اخراج می‌شود، حتما دلیل دیگری غیر از علت اصلی آن (سرمربیگری رئال مادرید) وجود دارد، آنها با دیسیپلینی که دارند می‌دانند که چگونه با این مساله کنار بیایند، ولی در کل این می‌تواند یک امتیاز مثبت برای تیم ملی ایران باشد، من خودم مقابل هیرو که در رئال بود بازی کردم . درست که او بازیکن بزرگی بود، ولی کارنامه آنچنان درخشانی در عرصه مربیگری ندارد. امیدوارم این مساله به نفع تیم ملی ایران باشد.


پیشکسوت فوتبال ایران همچنین درخصوص ترکیب تیم ملی مقابل مراکش و اینکه کی‌روش درون دروازه و یا پست‌های دیگر سورپرایزی دارد، اظهار داشت: اصلا بحث سورپرایز که صحبت‌های زیادی درباره آن می‌شود و می‌گویند کی‌روش همیشه برای ترکیب اصلی سورپرایز‌هایی دارند نیست و این در فوتبال ایران باب شده است. کی‌روش نسبت به دیدی که به بازیکنان دارد بهترین‌ها را بازی می‌دهد. سرمربی تیم ملی همه چیز را از نزدیک می‌بیند و مطمئن باشید با همین نگرش ترکیب ۱۱ نفره خود را انتخاب می‌کند.


وی ادامه داد: در درون دروازه درست است که چهار سال پیش علیرضاحقیقی دروازه‌بان فیکس تیم ملی شد و انصافا هم مقابل نیجریه و آرژانتین خوب بازی کرد، اما من در این جام جهانی شانس امیرعابدزاده برای حضور در ترکیب اصلی را بسیار کم می‌بینم و قطعا بیرانوند انتخاب اول کی‌روش برای چارچوب دروازه تیم ملی خواهد بود.


پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه الان باید همه مردم و پیشکسوتان یک دل باشند، گفت: همه ما یک قلب و یک جریان خون داریم. درست است که اتفاقات و انتقاداتی و اختلافاتی وجود دارد، ولی الان موقع همدل شدن است و از من تا پیشکسوتان فوتبال و همه مردم گرفته باید انرژی مثبت به بچه‌ها تزریق کنیم و کار اصلی را بچه‌ها انجام خواهند داد. الان موقع بهترین اجرا از سوی بازیکنان تیم ملی خواهد بود. آنها الان باید این ذهنیت را داشته باشند که می‌خواهند روی سن بروند و اجرایی داشته باشند و پدر و مادرشان نشستند و نتیجه تلاش بچه‌هایشان را ببینند، اگر چنین تفکری را بازیکنان تیم ملی داشته باشند مطمئن باشید موفق خواهیم بود.


میناوند افزود: اگر خدای نکرده در بازی اول نتوانستیم نتیجه خوبی کسب کنیم به این نکته توجه کنیم که بازیکنان و کادرفنی تمام تلاش‌شان را کردند و به آنها خرده نگیریم و دوباره عامل انگیزشی باشیم برای ملی‌پوشان تا برای بازی با اسپانیا و پرتغال بتوانند به شرایط روحی خوب برسند.، ولی نباید سطح توقع‌مان را از تیم ملی بالا ببریم، چون هر سه تیم گروه‌مان بسیار قوی هستند یکی قهرمان آفریقا، دیگری قهرمان اروپا و آن یکی هم قهرمان جام جهانی پس واقعا باید واقع‌بین باشیم.


پیشکسوت فوتبال ایران در پایان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم شانس صعود برای تیم ملی قائل باشیم اظهار داشت: خود من همیشه با امید زندگی کردم. شما ببینید چه کسی فکر می‌کرد ما استرالیا را ببریم و به جام جهانی صعود کنیم حتی خوشبین‌ترین آدم روی زمین و حتی پدر و مادرمان که همیشه دعاگویمان بودند هم چنین تصوری را نداشتند که ما از پس استرالیا بربیاییم، ولی تجربه ثابت کرده که ما ایرانی‌ها می‌توانیم از غیرممکن، ممکن بسازیم و من مطمئن هستم اگر کمی به خودمان اطمینان و اعتماد داشته باشیم می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

 

میزان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: