کد خبر: ۷۷۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۵۱۹
برای خیلی از ما ایرانی‌ها چند روزی است که شمارش معکوس برای آغاز جام جهانی 2018 شروع شده اما مسلما این شمارش معکوس برای کارلوس کی‌روش از 378 روز پیش به شماره افتاده است.
یورش یوزها به شیرهای اطلس/ آخرین تمرین تیم ملیبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، برای خیلی از ما ایرانی‌ها چند روزی است که شمارش معکوس برای آغاز جام جهانی 2018 شروع شده اما مسلما این شمارش معکوس برای کارلوس کی‌روش از 378 روز پیش به شماره افتاده است؛ همان روزی که صعود ایران به جام جهانی قطعی شد، حالا روز برداشت رسیده است.

 

کی‌روش سال‌ها برای چنین روزی جنگیده و دوست ندارد خیلی زود و در آغاز کار قافیه را ببازد. سه‌شنبه در تمرینات تیم ملی کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی خراسان درباره اهمیت بازی ایران- مراکش گفت: «در همین 90 دقیقه مشخص می‌شود که ما در جام جهانی به هدفمان خواهیم رسید یا خیر.» همین یک جمله اهمیت دیدار ایران و مراکش را نشان می‌دهد و حالا بهتر درک می‌کنیم که چرا سرمربی همیشه خوش‌تیپ و آراسته تیم ملی این روزها با ریش‌های بلند و خنده‌های معروف هیستریکش در تمرینات حاضر می‌شود.

 

کی‌روش این روزها فقط یک دغدغه دارد و آن هم مراکش است؛ نامی که این روزها بیشتر از هر لغت دیگری در مصاحبه‌های مرد پرتغالی تکرار می‌شود. کی‌روش با تمام بلندپروازی‌هایش منطقی است و به خوبی می‌داند که رمز صعود تاریخی تیمش با پیروزی مقابل مراکش آغاز می‌شود. همانقدر که این پیروزی شیرین است باخت هم می‌تواند به همان اندازه تلخ و کشنده باشد. کی‌روش برای آغاز بلندپروازی‌های خود و تیمش همه کار کرده است؛ از جنگ با فدراسیون‌نشین‌ها گرفته تا جنگ با مربیان لیگ برتری و خیلی چیزهای دیگر. روز گذشته مدیر رسانه‌ای تیم ملی در کانال تلگرامی خبرنگاران حاضر در روسیه یک جمله تکراری نوشت: «تمرین پشت درهای بسته.» جمله‌های تکراری که نشان می‌داد کی‌روش می‌خواهد در فاصله 24 ساعت مانده به آغاز بازی، تیمش را همچنان مرموز نگه دارد. در گروه مرگ شاید همین مرموز بودن تنها برگ برنده کی‌روش و شاگردانش باشد؛ برگ برنده‌ای که ما را هم به رویاپردازی در بزرگترین تورنمنت دنیای فوتبال وامی‌دارد.

 

در حالی که فقط 25 کیلومتر با کمپ تمرینی تیم ملی فوتبال فاصله داریم ما هم مثل مراکشی‌ها نمی‌دانیم قلب خط دفاعی تیم ملی چگونه تشکیل خواهد شد؛ ما هم نمی‌دانیم چه کسی جانشین سعید عزت‌اللهی در بازی اول خواهد بود؛ ما هم نمی‌دانیم در وینگر راست امیری را خواهیم دید؛ طارمی را خواهیم دید یا قدوس و شاید انصاری‌فرد؛ ما هم نمی‌دانیم باز هم بیرانوند شماره یک خواهد بود یا مثل جام جهانی قبلی با دیدن چهره جدید در قفس توری سورپرایز خواهیم شد. این نمی‌دانم‌ها و ده‌ها نمی‌دانم دیگر هیجان جام جهانی را برای همه ما ایرانی‌ها دوچندان کرده است. حالا در فاصله کمتر از 24 ساعت تا آغاز بازی همه ایران در این شعار خلاصه می‌شود؛ 80 میلیون نفر، یک ملت، یک ضربان قلب؛ به امید پیروزی.


 
در آن سوی میدان مراکش با سرمربی فرانسوی‌اش یک تیم متفاوت است. تیمی که بیشتر از این‌که آفریقایی باشد، اروپایی است. این را کی‌روش روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد. اما در کنار این موضوع، مراکش یک مشخصه دیگر هم دارد که قابل توجه است و آن هم حضور 5 بازیکن در این تیم که در هلند به دنیا آمده‌اند. با وجود این‌که لاله‌های نارنجی در روسیه حضور ندارند اما هواداران فوتبال در این کشور می‌توانند نیم‌نگاهی به تیم مراکش داشته باشند تا از این حیث احساس تنهایی نکنند. مبارک بوصوفه، حکیم زیخ، کریم الاحمدی، نورالدین امرابط و سفیان امرابط 5 بازیکن سرشناس و کلیدی تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش هستند که از پدر و مادری مراکشی در هلند به دنیا آمده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که در تیم‌ ‌ملی مراکش بازی کنند.


 آخرین تمرین تیم ملی
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران صبح دیروز آخرین جلسه تمرینی خود را پیش از سفر به سن‌پترزبورگ برگزار کردند. این تمرین از ساعت ۱۰:۴۵ در زمین کمپ باشگاه لوکوموتیو برگزار شد و ملی‌پوشان فوتبال ایران پیش از عزیمت به محل نخستین بازی خود در جام جهانی به تمرین پرداختند. آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار برابر مراکش ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود که بر اساس قوانین مسابقات ۱۵ دقیقه ابتدایی این تمرین به روی خبرنگاران باز است. نشست خبری سرمربی تیم ملی ایران نیز امروز از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: