کد خبر: ۷۷۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
تعداد بازدید: ۵۲۵
وزیر امور خارجه دقایقی پیش با سیریل راماپوسا رئیس‌جمهور آفریقا جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد ظریف که در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی به پرتوریا سفر کرده است، دقایقی پیش با سیریل راماپوسا، رئیس‌جمهور آفریقا جنوبی دیدار کرد.

ظریف

 گسترش روابط دو‌جانبه و بین‌المللی و همچنین تاکید بر ضرورت پایندی به برجام از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی ظریف با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی خواهد بود.

غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و محسن موحدی قمی سفیر ایران در آفریقای جنوبی ظریف را در این دیدار همراهی می کنند. 

ظریف

پس از آن‌که جاکوب زوما رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی به دستور حزب کنگره ملی مجبور به استعفا شد، پارلمان آفریقای جنوبی در ماه فوریه سال جاری میلادی رسما سیریل راماپوسا را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کرد.

این اولین دیدار ظریف با رئیس‌جمهور جدید آفریقای جنوبی است.

ظریف

وزیر خارجه کشور پیش از دیدار با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در دو نوبت با وزیر امور خارجه این کشور رایزنی‌هایی داشت.

ظریف در بدو ورود به فرودگاه پرتوریا هم گفت: در سفری که به آفریقای جنوبی دارم، به دنبال ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها هستیم و درباره بسته همکاری‌ها با آفریقای جنوبی مذاکره می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: